Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Lisa - 26 augusti 2014 21:42


Mår ni bra? :)

Det gör jag. :)

Är trött å ska lägga mej strax tänkte jag, men vill bara säga gonatt till er först! :)

Sov så gott hörrni.

Vi ses i morron! :D

Av Lisa - 26 augusti 2014 12:48

Hjälp mej nu.
Jag är på jakt efter två grejer.
En lite mer akut å en bara för det är fint.

För det första behöver jag i förskaffa mej en snygg keps.
Dels för att solljus i ögonen ger mej migränkänningar omgående å dels för att min fruktansvärda frisyr(har bokat tid nu dock! :P) behöver gömmas vid lediga skol-lämnatmornar.

I sommar har jag kört med denna.
En blå reklam-keps från Nordea.
Fyller sin funktion, men är lika ful som mitt hår.

Var hittar jag snygga som inte ruinerar mej?
Å hur ser egentligen en snygg keps ut om det ens finns några?

Min andra efterlysning är en hatt åt Leo.
En av sånhär modell:

Men jag är ute efter ett annat material, kanske filt eller något ditåt.
Går det å få tag på tros? :)

(Jo jag kan googla, men hittar inget vettigt. :P)

Av Lisa - 26 augusti 2014 12:26

Nu har den här kompisen fått flytta in i köket igen. :)

Ica hade bra pris på hel färsk kyckling så en sån fick det bli. :)

Av Lisa - 26 augusti 2014 09:39

Tilla: råkade radera din kommentar i stället för å publicera.
Fr.o.m Å med i kväll packar vi väskan O-C-H lägger fram kläder dagen innan! :)

En påminnelse på veckotavlan har också tillkommit.
Å i morron ska vi dessutom komma i håg gympakläder... :)

Annars då?
Jo, sedvanlig kaos som ni märker.
Jag å Leo är hemma, men jag spretar mest runt helt ostrukturerat å vet inte vart jag ska börja.
Fröknäcken ska bakas å kalaslistor(nån fyller ju fyra snart!) bara måste skrivas å så hade det ju varit bra om jag blev färdig till å boka den där klipptiden...! :)

Listor ja.
Mitt signum.
Dagens i-landsproblem verkar dock vara att bladen börjar sina i min älskade bok.

Jag måste komma i håg å köpa en ny, snarast! :)


Jag är sådär rastlös i dag.
Önskar mej bort å funderar.
Tänk vilken dröm å va så bra på något att det går å leva på det? Vara sin egen å jobba hemifrån? :D
Nu lär det aldrig hända mej, men i nästa steg är jag sugen på å plugga.
Visst jag förlorar pengar på det, men att börja läsa är ingen ouppnåelig dröm.
Bara ett lite problem där, jag har ingen aning om vad jag vill läsa.. :D

Så är det här.
Hoppas ni har det bra!
Vi hörs igen! :)

Av Lisa - 26 augusti 2014 08:08

Jag kommer aldrig ta hem nått pris som bästa mamma.

Vi glömde Viggo's frukt å kom på det när vi släppte honom.
Då säger Viggo: "det gör inget, när jag glömde förra gången fick jag dela med Hjalmar."

Inte ens två veckor i skolan å det stackars barnet har alltså redan varit utan frukt två gånger...

Vad trött jag blir på mej själv... :(

Av Lisa - 26 augusti 2014 07:52

Läser fördelningen av gårdagens Emmy's.

Verkar som jag kanske borde ge breaking bad fler chanser va..? :)
Längre ner på listan syns det sedermera att min stora favorit Sherlock vinner bästa manus för miniserie med det allra sista avsnittet.
Måtte den säsongen dyka upp här hemma snart! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards