Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2014

Av Lisa - 25 september 2014 11:00

Ica.
Apoteket.
Systembolaget.

Å en riktig höstacka till Leo.

Det var den lönen det! :)

Av Lisa - 25 september 2014 09:35

Jag brukar ofta skoja om hur mycket våra grabbar påminner om mej å min syster som små.
Leo är väldigt lik Stina i många situationer å jag kan känna igen så mycket av mej själv i Viggo.

Dock kan jag konstatera att även den stora sonen har ärvt vissa drag från sin moster.
Några mindre charmiga än andra.
Båda två reagerar nämligen på alla negativa känslor med ilska.
Stress, hunger, besvikelse, trötthet å ledsenhet.
Allt ska ageras ut i vrede.

Stackars Viggo visste inte vad han skulle göra av allt han kände i dag å morronen blev ett enda kaos av skrik å gråt å hans sista ord till mej innan han släpptes av vid skolan var: jag tycker inte om dej mamma. :(

Nu har jag lärt mej att tyda det där, både hos min kära syster å hos min son, å låter allt som oftast bli att bli arg tillbaka när allt kastas mot mej.

Men det tar bort rätt så mycket av den härliga ledighetskänslan å skiljas som ovänner på morronen...

Av Lisa - 25 september 2014 06:59

Det känns lite tungt å masa sej upp när man är ledig å har detta goset jämte sej.<3

Å helst när Viggo fortfarande sover...
Men är det skola så är det.
Å vi kommer hinna med en hel massa när vi stiger upp så tidigt. :)

Av Lisa - 24 september 2014 22:01

Har legat i sängen precis hela kvällen å slökollat på Per morberg. :)
Är
På tok för matt för nått annat.

Ett avsnitt till, sen ska här sovas! :)

Natti natti! :)

Av Lisa - 24 september 2014 19:38

Tanken på en ledig bonus-torsdag.?Obeskrivligt skönt.

En chans att komma i fatt.
En chans att andas.

Av Lisa - 24 september 2014 18:39

Jag älskar verkligen mitt mobilfodral.
Det är stöt-tåligt å rymmer gym-kort, visa å körkort.

Egentligen är det bara två kort-fack å nu börjar det gå sönder.
Just detta är köpt på maxi, men dit har jag ingen planerad trip.
Så jag undrar om någon vet var jag hittar ett liknande, helst med plats för fler kort?
(icakortet också närmare bestämt! :P)

Av Lisa - 24 september 2014 18:13

[Bild]

När det äntligen finns ork å tid för barnen.

 
Då spelar Martin å Viggo fotboll utomhus, medan jag å Leo ger oss i kast med playmo:t en stund. :D

Av Lisa - 24 september 2014 07:06

I dag är vi i tid.
Så skönt, när morronen flyter på! :)

Nu kör vi på jobb å sen tar jag faktiskt mini-helg med en ledig torsdag! :)


Ut i regnet då!
Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards