Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2014

Av Lisa - 27 november 2014 10:09

Pepparkakor it is! :)

Av Lisa - 27 november 2014 08:24

Vi har överlevt natten.
Ingen har blivit sjuk å nu hoppas jag faran är över.
I morron åker vi till Lalandia! :D

Fick sms av mamma vid halv åtta å då låg jag faktiskt fortfarande å slumrade. :)
Leo kom in å snurrade å skulle ligga nära-nära ganska så tidigt kändes det som, men jag har egentligen ingen aning om vad klockan var för vi lyckades somna om bägge två. :)

Jag låg vaken ganska länge, eller i allafall till internet hängde sej(två kvällar i rad nu, känns lite som det är programmerat för att jag ska stänga av i vettig tid. :P) å visst finns det vetenskap som pekar på att man blir lycklig av körsång? :)
Amerikanska showkörer är inget undantag, det är ren å skär feelgood! :)

Innan jag ens han slå upp ögonen nu på morronen jublade Viggo: i dag är degen klar!
Så det är vad vi ska roa oss med i dag.
Baka årets första pepparkakor å inviga de nya dino-formarna barnen fick av Stina. :P

Å så ska vi packa förståss.
Å fixas picknick-mat att äta på stoppet på vägen ner.
Å så ska jag träna i kväll å samtidigt passa på att kolla på både CG å Coop efter ljus som passar i vår nya adventsljusstake...

Jag hade faktiskt den ljusstorleken i förra årets upplaga, men jag minns inte vart jag köpte dom.
Ikea kanske? Eller blitema?
Nånstans måste det ju finnas eller hur?

Nu är det dags å duka fram lite frukost här.
Vi hörs igen senare! :)

Av Lisa - 26 november 2014 22:00

Snart dags å sova igen å rädslan kommer smygande.
Vår efterlängtade semester är så nära nu men kan fortfarande slitas bort.
Jag är dönervös.
Hoppas vi inte blir sjuka!

Jag plöjer ett par avsnitt av Glee till å håller tummarna hårt hela natten! :)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 26 november 2014 17:51

Jojjomensan.
Halvvägs in i veckans nummer två med kronisk huvudvärk.

Jag ska ringa både VC å sjukgymnasten. Men tills dess sätter jag mitt hopp till migränmedicin. :)

Av Lisa - 26 november 2014 16:27

Köksfönstret.

Å vardagsrummet.

Det arvidssonska hemma är därmed redo för advent! :)

Av Lisa - 26 november 2014 14:29

Det finns tillfällen när man som mamma i den här familjen inte vet om man ska skratta eller gråta.

Tex. När man säger till barnen att man ska gå ner å duscha.
Fem-sex gånger får man upprepa sej innan man får svar att någon ens hört vad jag sagt.
Det där svaret är ytterst avgörande för om det inte kommer kan man räkna med att man inte ens hinner stänga badrumsdörren innan någon skriker efter en.

I dag hann jag dock ändå inte mer än å sätta på kranen innan Leo vrålade: maaaaaaammmmaaaaa från övervåningen.

Jag fortsatte duscha å tänkte att han får väl komma ner om han vill något så akut att det inte kan vänta.
Leo forsätter ropa gång på gång på gång så jag stänger av kranen å tänker att han kanske är på toa å vill ha hjälp.
Ropar upp å Leo svarar:
Får jag ta en läkerol?


Gah!

Hur j*vla viktigt kan det va? :P

Av Lisa - 26 november 2014 12:05

Ju mer jag googlar julklappar, desto fler saker hittar jag som jag själv vill ha... :)

Ulltofflor från shepherd tex. :P

Av Lisa - 26 november 2014 10:30

Nu var jag inte ens medveten om att det skulle komma en ny film fram tills i går, men det gör inte glädjen mindre.   



Jag ä-l-s-k-a-r Jurassic Park.   

Så hurra!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards