Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 6 december 2014 09:23

Hej på er. :)

I dag är det lördag å hela familjen ska till IP å fira fotbollsavslutning.
Det vaknas match föräldrar mot barn å korvgrillning å medaljer. :)
Det regnar inte precis nu å vi får hoppas det fortsätter va uppehåll. :)

Efter lunch sen ska vi till barnens farmor å baka pepparkakor å bli bjudna på middag. :)

Lördagen är planerad som ni hör.
Med trevliga planer å med familjetid.
Det är den vi fokuserar på denna helgen då det känns som det varit ynkligt med just tid med barnen för min del denna veckan.

Hoppas ni får en bra dag! :)
Vi hörs igen!

Av Lisa - 5 december 2014 19:12

Jag plockade aldrig upp någon tidning i eftermiddags.
Jag bara satt rakt upp å ner i ljusens sken å lyssnade på musik å var fredagslycklig.

Tänkte på hur bra jag har det.
Hur fina våra barn är.
Att vi har fått det så fint här.
Vilken toppenman jag har.

Å på att jag tvunget måste fylla 30 nästa år.
Livet är för kort å jag bara rusar igenom det.
Jag måste sluta stressa å ta mej samman mer.
Å göra allt vad jag kan för att barnen inte ska ärva mina svaga sidor å min förmåga att döma mej själv hårdast.

Jag är så glad å tacksam för vad jag har fått.
Å har lovat mej själv att komma i håg det lite oftare...!

Av Lisa - 5 december 2014 18:08

Pepparbiff(med lika delar mortlad svartpeppar/grönpeppar), rättikagratäng, ugnsrostade cocktailtomater å en Whiskeysås med choklad-touch! :)

Sa jag att jag älskar fredagar? :)

Av Lisa - 5 december 2014 15:19

Då tar vi helg mina vänner!
:)

Tända ljus, lite musik, en latte å en härlig tidning.
Nu är det dags å njuta! :)

Av Lisa - 5 december 2014 09:56

Ni vet ju vid det här laget att jag, åtminstone i veckorna, försöker undvika stora mängder kolhydrater.
Jag försöker framförallt låta bli pasta, ris, potatis, bröd å socker till vardags.

Ett tillbehör som jag inte gjort särskilt många gånger innan är, men som passar sej ypperligt till lågkolhydratkost, är gräddstuvad vitkål.

Märkligt nog.
För det är enkelt å väldigt gott.
Dessutom kan man variera kryddningen å det passar till det mesta. :)

Man bara strimlar (vit-)kålen å fräser den först i lite smör.
Sen häller man på en skvätt grädde å låter det puttra in en stund å kryddar sen med salt å peppar å vad man är sugen på, sist hade jag chiliflakes! :)

Av Lisa - 5 december 2014 07:39

I dag är det fredag å en helg med enbart familje-tid står för dörren! :)
Hurra! :)

Av Lisa - 4 december 2014 21:13

Jag ska banne mej gå å lägga mej nu. :D

I morron bara ska jag vakna pigg å utvilad å va redo för fredag å helgen! :)

Av Lisa - 4 december 2014 20:03

Mannen.
Myten.
Julen.

Ernst.
The one and only.
Lycka! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards