Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 30 december 2014 22:59

Jobbat.
Handlat.
Tabatat.

Dags å sova å ladda inför 2014 sista dag! :)

I morron firar vi in bättre tider med god mat å fina vänner! :)

Dagen ska inledas med GRIT sen ska mat lagas å huset fejas. :)
Vi hörs då!
Kram å gonatt!

Av Lisa - 30 december 2014 16:44

Nyårsmaten inhandlad! :)

Det gick bra.
Trots att listan försvann innan vi ens kommit in i affären. :P

Av Lisa - 30 december 2014 07:24

Ensam vaken även denna morron. :)

Hade varit extremt skönt att få lugga kvar, kunde inte somna i går kväll så jag ligger lite efter med sömnen.
Men det kan kvitta.
Jobbar till halv tre sen är det lediga dagar som gäller igen. :)

Å i eftermiddag ska jag både handla nyårsmaten å ta en tur till Motiva. :)

Fram tills vi hörs igen efterlyser jag tips på snittar å smårätter.
Gärna varma å ännu hellre glutenfria. :)

Ha en bra dag! :)

Av Lisa - 29 december 2014 21:21

Helt osedda avsnitt av
Timells skärgårdskök på tv4play.

Passar prefekt som substitut när mannen absolut ska se på fotboll(fullkomligt oviktig PL-match *morrande emioj*).
Marco får vänta till i morron! :)

Hur kan jag för övrigt missat denna programmet innan?
De lagar ju underbar mat.
Jag vill testa allt hittills! :)

(Å jag har testat jordärtskockssalladen de gör flera gånger! Dögod! :))

Av Lisa - 29 december 2014 18:55

Fler än jag som tycker det här med selfie-pinnen är kul. :P

Vi kvällsmyser lite här, jag å grabbarna.

Jag fryser som tusan.
Ännu.
Först en klädlös morron.
(varför satte jag inte på mej morgonrocken?!)
Å sen svinkallt inne på jobbet.
Orkar egentligen inte träna, men det hade sannerligen varit skönt å få upp lite värme. :)

Just nu är jag dock för mätt. :P
Middagen var underbar god.
Långkokt högrev, mangosalsa,picklad lök å (köpt) lowcarb-tortilla. :)

I kväll hoppas på en fortsättning av Marco Polo å lugnt häng bara. :)
Vi hörs igen.
Kram å hej så länge!

Av Lisa - 29 december 2014 16:32

I dag vankas det Tex mex på Ekebergslundsvägen! :)

Av Lisa - 29 december 2014 07:23

Här sov vi allihop när klockan ringde i dag.
Martin å Leo har fortfarande inte vaknat medan Viggo har varit uppe å frågat om klockan möjligen är noll-sex snart? :)
Det var den ju med råge så han har krupit ner igen men kollar på film. :)

Jag försöker dra ut på deras sovmorron så mycket jag bara kan å har undvikit sovrummet å tassar runt i klädd linne å äter frukost utan morrontiding. :)

Får se om jag lyckas smyga in obemärkt å hämta byxor sen. :P

Måndag igen ja.
Vardag fast ändå inte.
Jobbar långdag men sen ska jag hän å mysa med familjen å bara göra ingenting.
Middagen lagade jag i går, å vi har inga kvällstider å passa! :)

Hoppas ni får en fin dag!
Kram å hej så länge! :)

Av Lisa - 28 december 2014 19:49

Då var det söndag å fem stycken lediga dagar har passerat.
Helt galet vad fort det gick alltså?!

I dag hade jag väl egentligen en idé om å vara lite produktiv, men nä, det gick över. :)

Helt ärligt har jag varit helt slut i dag.
Det sliter uppenbarligen att fira jul. :)
Å det enda lite nyttiga jag har tagit mej för är att koka en chili till i morron. :)
Mina kära syskon plus Daniel anlände runt middagstid å sen dess har vi bara drällt omkring här.
Skrattat, spelat spel å ätit hämtmat.
När jag tänker efter var det ett ypperligt sätt att spendera dagen på, även fast inte källaren blev städad i dag heller...:)

I morron ska jag jobba igen.
Å likaså på tisdag.
Men sen ska vi fira min favorithögtid med baluns å god mat å jag är ledig i två dagar till! :)

Hoppas ni mår bra!
Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards