Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 26 december 2014 09:04

Om detta vore en film så skulle ni förstå att Viggo är no-so-sjuk-anymore.
Men nu får ni se en bild, å lita på mitt ord att den pojken har fått från en dag av "jag-vill-va-ifred" till sitta gamla vanliga, väldigt pratglad jag! :)

Hoppas han forsätter på rätt spår nu så han orkar njuta av vårt sista julfirande!
I kväll är det dags.
Gustav å Elin intar Blekinge å en Arvidssonsk jul ska firas i föräldrahemmet! :)

Klapparna i säcken här ska delas ut, glögg ska drickas å så ska vi förståss äta! :)
Själv ser jag allra mest fram emot Daniels egengravade lax men Gustav å Elins köttbullar går heller inte av för hackor. :)
Själv fortsätter jag bidra med dansk rågbröd, men även fikonmarmelad, lyx-brie(från ostbutiken i Kristianstad!), västerbottenpaj å saffrans kräftskagen! ;)

Nu ska jag dock som först asa mej upp ur sängen.
Hälla upp mej en stor kopp kaffe å bara njuta av tanken på att vi är lediga i dag å flera dagar till! :)

Gomorron på er hörrni.
Hoppas ni får en magisk dag! :)

Av Lisa - 25 december 2014 23:11

Marco Polo.

Har sett två avsnitt.
Inte på-stört-fängslande, men absolut inte dåligt heller.
Kan nog bli bra det här! :)

Av Lisa - 25 december 2014 20:39

Premiär för en ny blus i kväll.
Gör sej väl inte precis rättvisa till blommiga pyjamasbyxor, men jeansen har redan åkt av här. :)

Viggo's feber håller i sej så vi körde hem tidigt från M å P i kväll.
Vi hann dock frossa rejält å spelat ett par spel innan sjuklingen längtade efter sin egen säng. <3
Förhoppningsvis mår han bättre i morron då tanken är att vi ska till M å P i morron igen, för å fira jul denna gången, med julmat å syskonen å deras kärlekar! :)

Resten av kvällen blir lugn här.
Antagligen kommer ni finna oss framför tv:n. :)
Kanske kan jag övertala Martin å börja se Marco Polo på netflix(hööööga förväntningar där!) till å med? :)

Gonatt på er å ha en skoj kväll ni som ska ut! :)

Av Lisa - 25 december 2014 18:41

Pepparkakscheesecake! :)

Av Lisa - 25 december 2014 17:33

Viggo-stackarn blir inte av med sin feber men har det ganska skapligt ändå. :)

Vi övrigt, mer friska(åtminstone fysiskt. :P) är i den tyngsta av matkomor just nu.
Eller ja.
Jag kan egentligen inte bara uttala mej om mitt eget tillstånd å det är ett resultat av extremt överätande.
Jösses alltså.
Att mat kan va så god! :)

Nu ska vi spela lite spel å sen försöka göra lite plats för efterrätt med. :)

Av Lisa - 25 december 2014 13:33

Här var det lego. :D

Vardagsrummet är fullkomligt invaderat av legendariska djur å diverse andra varelser. :)

Stina kom å hämtade med sej Leo en runda å Viggo har piggnat till så pass att han har knaprat i sej ett Happy meal. :)
Vi har byggt i hop det sista legot å jag har tränat lite. :)

Dricker lite kaffe här i väntan på vad som brukar va julens värsta frosseri för min del. :)
Den där spättan vi får i stället för lutfisk å potatis å vit sås å gröna ärtor.
Herregud så gott! :)

Jag tänker promenera upp till föräldrarhemmet.
Få lite mera motion, frisk luft å dagsljus innan regnet är tillbaka igen. :)

Hoppas ni också har en fin juldag! :)
Kram å hej på en stund! :)

Av Lisa - 25 december 2014 09:49

En Leo som poséar med klappar. :)
(Kolla lakanen! :P)

Vi tar det ruggigt lugnt denna morron.
Har inte ens ätit frukost än. :)
Viggo'n ligger febrig på soffan medan Leo leker med allt nytt lego här. :)

Vi satsar på å bädda ner sjuklingen i mormorns säng senare å genomföra våra planer för kvällen.

Dagen får dock fortsätta i samma lugna tempo som den började! :)

En promenad i solen å kylen hoppas jag dock på att klämma in. :)

Vi hörs senare i vilket fall.
Som alltid! :)

Av Lisa - 24 december 2014 22:55

Tomten hittade till hasslö. :)

Vi har placerat oss i sofforna å kollat på notting hill(magisk film. <3) trötta å nöjda med vår julafton. :)
Viggo'n fick feber mitt i allt, men orkade ändå hålla sej på banan. <3

I morron satsar vi på en lugn förmiddag på hemmaplan följt av lutfiskmiddag hos M å P. :D

Gonatt på er, å god jul! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards