Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 20 december 2014 21:17

Har faktiskt hunnit med allt jag tänkt under dagen här! :)
Bara dom där sista julklapparna å lite smått köksfix kvar tills i morron.
På måndag ska sillen göras hos pappa, helt enligt tradition å på tisdag slutar jag tidigt så då får jag ordna det som är kvar. :)

Efter fondue-middagen trotsade vi den något sena timmen å körde upp till M å P å sa hej till Stina å Daniel å Alva som var där å tog ett snabbdopp i tunnan. :)

Nu ska jag ta en dusch å sen häva mej på soffan en stund.
Får se hur länge det dröjer innan jag somnar. :P
Lika trött i dag alltså.

Sov så gott!
Vi hörs i morron! :)

Av Lisa - 20 december 2014 18:47

Våra gäster blev sjuka så vi fick tänka om gällande kvällsplanerna.
Hade både ryggbiff å lövbiff i frysen så valet av middag var givet! :)

Av Lisa - 20 december 2014 17:50

Våra gäster blev sjuka så vi fick tänka om gällande kvällsplanerna.
Hade både ryggbiff å lövbiff i frysen så valet av middag var givet! :)

[Bild]

Av Lisa - 20 december 2014 13:03

Det här ska föreställa saffrans-muffins.
*emoji i form av apa som håller för ögonen*
(Receptet finns här på bloggen)

Att baka glutenfritt är lite av ett lotteri å som ni ser blev dessa en nitlott rent utseendemässigt.
:P
Smakmässigt kammar de dock hem första vinsten.
Dom smakar lite smörigt å lite segt i jämförelse med "vanliga" muffins å kommer bli ljuvligt goda med frostig på sen också. :)

Att det sen inte stod något om muffins på att-göra-listan, det behöver vi ju inte bry oss om. :)

Av Lisa - 20 december 2014 11:39

Allt är avbokat! :)

Dagens första uppdrag utfört av mej å Viggo! :)

Nu forsätter jag med grötkok å köttbullerullning. :)

Förrutom en dov känsla av magkatarr känner jag mej ganska lugn å tillfreds i dag! :D
Hurra till det.
Å hurra till lite positiva julkänslor! :)

Av Lisa - 20 december 2014 08:41

Kaffe å "dagens lucka"! :)

Jag älskar den där kalendern! :)

Vi ska precis slå oss ner vid frukostbordet här å efter det ska jag å Viggo bege oss till Ica för stora julhandlingen.
Sen ska jag fortsätta med köksstöket.
Köttbullar, godis å efterrätt ska bli klara. :)

Gomorron på er! :)
Hoppas ni får en bra dag! :)

Av Lisa - 19 december 2014 20:54

Har hävt mej på soffan å är på gränsen mellan övertrötthet eller däckning.

I går sov vi bägge två här innan Ernst hade julat klart. :)
Det kallar jag utmattning det.

Sa nån julledighet?
Jaaaataaaack.
Men först måste allt bli klart.
Å det är som sagt det helgen kommer gå ut på.
Handla mat å sista-minuten-införskaffa de sista klapparna å i morron ska vi mitt i allt (förhoppningsvis) få lite gäster. :)
Det får bli en tidig kväll här, så jag har lite förutsättning att orka ordna allt. :)

Nu säger jag gonatt i allafall.
Trevlig helg på er.
<3

Av Lisa - 19 december 2014 16:49

Såhär ser min kamerarulle ut.

Recept-kopior i mängder! :D

Gör ni också så? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards