Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Lisa - 12 januari 2015 20:54

Med inspiration från min nya 56-kilo-bok gjorde jag omelett-muffins i går.
:)

Riktig goda till frukost/lunch både varma å kalla! :)

Ja hörrni!
Ni vet ju redan vad jag har gjort i dag.
Försökt lära mej å sy.
GRIT:at(älska den träningsformen hur klen jag än må va i förhållande till övriga där!)
Serverat familjen middag(den var redan lagad!).
Å nu ligger jag bara, ganska så trött, på soffan å spelar hay day å slö-glor på nonsens på tv. :P

I morse var Leo uppe å snurrade vid tjugo över fem. Då var jag bergsäker på att det var söndag.
Fram tills Martin spräckte den bubblan å sa till Leo att det var dagis i dag.
Snacka om brutalt uppvaknade. ;)
Kan man bli annat än matt på kvällen när dagen börjar med den stressen? :)

Det kanske skulle lämpa sej med en tidig kväll å sova i fatt lite? :)

Jag säger i allafall gonatt nu!
Kram på er å sov gott! :)

Av Lisa - 12 januari 2015 18:01

Meningen var att jag att jag skulle träna medan Martin hjälpte Stina att borra upp en lampa.
Att barnen kunde leka med Daniel under tiden jag passade på liksom.

Nu är jag färdigtränad, å Daniel som också fick äran att passa Viggo å Leo hämtar Martin på Jeppsons dit han å hans firmabil blivit bogserade.
En timme innan mitt visade det sej nämligen att Martin stod strandad med puka strax utanför Sölvesborg.

Så kan det gå.
Men jag lyckades smita till träningen ändå.
:P
Tusen tack för det snälla Daniel. :D

Av Lisa - 12 januari 2015 16:18


Det blir lite impuls-träning denna måndag.
GRIT strenght! :)

Dagens lärdom är som följer:
När jag gick på högstadiet valde jag bort syslöjd med argumentet:
"Jag kommer aldrig ha nytta av det man lär sej där"
Där hade jag fel skulle man kunna säga. :P
Man lär sej nått nytt varje dag.
Att sy grytlappar å hantera en symaskin tex. :)

Av Lisa - 12 januari 2015 07:06

Hala gator å regn!
Hej måndag säger vi!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards