Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Lisa - 24 januari 2015 22:05

Lite Die Hard på hotell-tv:n innan ögonen går igen.

I morron ska vi åka hemåt igen.
Men vad gör det när vi inte kunde va mer nöjda? ;)

Av Lisa - 24 januari 2015 18:28

Alltså Texas Longhorn Jönköping,
Vilket underbart stället.
Magiskt god hamburgare(men nästa gång jag får tillfälle att besöka kedjan ska jag lätt äta fajitas!! :)) å fantastisk serverings-personal! :)

Älskar hushållspapper istället för servetter med! :)
Briljant!

Jag är en ganska kritisk restaurang-gäst å har en hel del krav men jag måste säga att det här besöket blir en högsta poäng. :D
Å det är trots att jag fick en hostattack å svettades av andnöd(jag får inte snyta mej bland folk för Martin (eller Stina) å för den delen går faktiskt min gräns också där nånstans. :P)!
Vinet var gott, lokalen precis lagom, maten super å bemötandet på topp.

Å jalapeno-ketshupen var så god att en flaska fick följa med hem. :)

Å barnen skötte sej exemplariskt. :)
Leo erbjöds extraknäck som diskare sen i julbordstider när han lämnade sitt glas framme vid baren innan vi gick! :)

På vägen tillbaka stannade vi till på lekplatsen å ni kommer kanske inte tro mej nu men vi har inte varit vilse en endaste gång i dag! :P


Däremot glömde jag den sabla klänningen innan, så det får va nu.
Affärerna öppnar inte förrän tolv här inne i morron å då är vi redan utcheckade å i full gång med att shoppa på A6.
Ett prima köpcenter det där om ni inte varit där, men vi hann kolla in de butiker som inte finna där redan i dag.
Från Granit å Gina Tricot gick vi tomhänta, men på Lagerhaus blev det lite smått å gott. :)

Lite nya list-skrivar-block å ljuslyktor. :)

I morron ska vi som sagt shoppa på allvar.

Barnen har fyllt sina plånböcker å ska till leksaksaffären å de har dessutom en klädpeng från mormorn å morfarn på mitt konto å jag, även känd under öknamnet "kung-i-baren", har fått lön. :P
Mina mål är PoP, Body shop å Ikea, vart Martin vill gå återstår å se. :)
Efter shoppingen ska vi en snabbvända hem till min farmor å säga hej innan vi kör hemåt igen.

Men först har vi en myskväll, en natt å en underbar frukost till kvar. :)

Ah.
Den här tripen är bättre än jag vågat hoppas! :)

Av Lisa - 24 januari 2015 14:43

Bubbel i vattenglas å en nyshoppad top! :)

Vi har badat loss i vågor å i forsen å lekt sjömonster för glatta livet.
Sprungit inom ett par affärer här i stan på vägen tillbaka å förståss köpt caramel latte på espressohouse! :)

Vi ska snart bege oss ut på stan igen.
Lämna tillbaka den trasiga klänningen jag köpte till nyår(försöka går ju!), kolla inom granit å sen gå å äta.
På Texas Longhorn. :)

Det slutar väl som alltid(när det finns!) med att jag äter hamburgare. :P

Vi håller tummarna för att det blir en mysig upplevelse för alla parter. :)

Här tankas det energi för glatta livet å det är vi värda! :)

Av Lisa - 24 januari 2015 09:23

Jag älskar Nyhetsmorgon! :)
En sällan skådad lyx i min "bara-tv-i-källaren-vardag". :)
Ni hör hur jag njuter va? :P

Å frukosten?
Ljuvlig! :)

Supergod äggröra å mycket å välja på.
Glutenfritt fanns enkelt å tillgå å kaffet var vanligt från bryggare.
:D
Det enda minuset var att vi möjligen saknade nån form av fruktyoggi, till de sockerknarkande barnen (:/)men det kompenserades upp av nutellan! :)

Martin å barnen var klara långt före mej å gick upp till rummet medan jag slog till på ytterligare en kopp kaffe. :)

Nu hänger vi ju då på rummet å väntar på att badet ska öppna så vi kan åka dit. :)

Vi har det bra vi.
Ingen kan påstå nått annat. :)

Av Lisa - 24 januari 2015 07:31

Efter första natten ger jag best western John Bauer två tummar upp.
Sängarna är sköna, rummet lagom varmt å jag har inte hört ett enda ljud från någon annan gäst eller utifrån! :)

Barnen vaknade innan sex å kommer säkerligen va ruggigt slitna i kväll men dom är taggade till tusen inför dagen. ;)

Vi ska snart traska ner å frossa å bedöma frukostbuffén å sen bär det av till rosenlundsbadet! :)

Beroende på hur länge vi badar kanske vi tar ett litet varv i affärerna också innan middagen.
Har bokat bord på Texas Longhorn å hoppas det uppfyller våra förväntningar.
(Det finns säkerligen både bättre å spännande restauranger här, soya tex som jag älskar, men det ska ju passa hela familjen!)

Mest av allt hoppas jag att barnen ska njuta av dagen å att vi ska slippa skäll å bråk å att Leo inte har ont när han kissar(long story. Vi tar en i morron!)! :)

Ha en bra dag! :)
Vi hörs!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards