Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2015

Av Lisa - 21 januari 2015 07:52

Snön ligger kvar! :)

Gomorron på er!

Av Lisa - 20 januari 2015 22:27

Jag spelar Uno med Leo.
Han frågar: "mamma hur många kort har du?"
"TRE" svarar jag.
Då lägger han ett +2 kort å säger:
"Ha ha, nu har du 5!"

Dessutom är det alltid han som delar ut korten å har stenkoll på hur många han gett till var å en. :)

Ungen är bara några månader äldre än fyra år men han har koll på sin matte skulle jag vilja påstå! :)

<3


(Obs! Jag kunde tydligen inte räkna å skrev fel först. Poängen blir lite klarare med rätt siffra på rätt plats. :P)

Av Lisa - 20 januari 2015 21:24

Vi kunde inte hålla oss inne å pulsade till pulkabacken strax innan sju.

Viggo pep ut redan vid sextiden han men tro det eller ej, även Leo satt i pulkan å ropade: "jag älskar snö"! :)

Jag blev lite besviken när det först började snöa.
Men sen övervann min barnsliga sida den praktiska så att säga. :)

Om inte annat är det en stor skillnad på ljuset det ger utomhus, till å med under tiden det snöar! :)

Ska snart lägga mej å kurerar vidare här å va glad för energin som jag fick av att äntligen va ute en längre stund. :)

Men vi hörs i morron. :)
Kram å gonatt!

Av Lisa - 20 januari 2015 19:42

I morron kanske det är borta igen.

Av Lisa - 20 januari 2015 18:27

Vi ska göra snögubbe! :)

Av Lisa - 20 januari 2015 16:28

Ni minns kanske att jag lånade denna boken på bibblan i ett infall förra veckan?

Ett första utlåtande, utan att ha läst hela, är att det är den uteslutande bästa föräldrarbok jag nånsin lagt vantarna på! :)

Jag älskar den hittills!
:D
Den är fylld med tankar å idéer som ligger nära dem som jag själv försöker fokusera på när jag planerar mitt "optimala föräldraskap"
(Den där strävan efter förbättring ni vet... :P)

Det känns inte som det är omöjligt å lösa familjepusslet lättare eller som att den riktar sej till super-människor utan till oss helt vanliga mammor å pappor! :)

Av Lisa - 20 januari 2015 15:42

In i det längsta har jag hoppats å kämpat emot.
Men jag får
Erkänna mej besegrad av halsontet å avbokade tabatan i kväll.

Jag forsätter å dricka te å hoppas att det har vänt till helgen då det är dags att inkassera barnens julklapp. :)

Å vad jag längtar.
Det ska bli så kul å åka i väg å bara vara tillsammans! :)

Men fram tills dess är kurering å vila som gäller så barnen kan få ut mesta möjliga av sin mamma å Martin av sin fru. :)

Hur har ni det? :)

Av Lisa - 20 januari 2015 06:49

Att man kan se så trött ut när man är nysminkad?!
Jag behöver en kick-ass concealer å jag behöver det fort!!
(Tips kanske? :))

Min hals svider i dag med å alla vettiga halstabletter är såklart slut i det här hemmet.
Jag paralellar rykande te med mitt kaffe å hoppas det mjuknar under dagen.
Det finns nämligen få saker som jag avskyr så mycket som å ha ont i halsen.
Jag får nästan panik...

Nu ska jag duka fram vår frukost!
(Bakade både bröd å gjorde chaipuddig i går. Hurra!)

Ha en bra tisdag.
:)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards