Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2015

Av Lisa - 19 januari 2015 21:07

Här ligger jag å kollar på Ullared å dricker te för att lindra min svidande hals.
Blir allt lite sugen på å besöka det stora varuhuset faktiskt.
Har inte varit där sen den där vedervärdiga lördagen i december för fem år sen eller så. :P

Mycket nytt har jag dock inte att rapportera.
Vill mest bara säga gonatt! :)

Sov så gott! <3

Av Lisa - 19 januari 2015 17:41

Det här är all créme fraiche vi har hemma?!
Alla som nånsin öppnat vårt kylskåp för står den surrealistiska känslan. :P

Är helt chockad.
Lite jobbigt att jag redan varit å panika-handlat på Konsum å att Martin å Viggo är i väg på pingisen.
Så kan det gå.
Men jag har andra resurser att ta till. :)

Måndag ja.
Det innebär ju numera jobb i stan för min del å från å med i dag drar pingisen i gång sin vårtermin.
Martin å Viggo är ju då där medan jag å Leo är hemma å lagar Tacopaj.
Eller ja, Leo bakar väl inte precis utan ser på film.

Det känns som våra ungar aldrig gör annat än stirrar på skärmar nu förtiden.
Jag avskyr verkligen den tanken, men vem orkar göra något annat i dessa mörka tider?
Jag längtar efter vår å ljusa kvällar så att alla kan få lite mer energi.

Jag knaprar både D-vitamin å magnesium men det verkar inte råda då stor bot på min trötthet. Funderar på å införskaffa järntabletter med, det kan ju inte skada eller hur? :)
Denna veckan lovar jag för övrigt att inte slita ut mej genom att överdriva å lägga energin på oviktigheter.
Bara en sån sak? Det gör nog stoooor skillnad för en sån som jag. :)

Anyway.
Det var måndagstankarna mitt i matlagningen det.
Nu ska jag fortsätta! :)
Kram
Å hej så länge! :)

Av Lisa - 19 januari 2015 12:25

Tur jag bara jobbar i stan en gång i veckan. :)

Å samtidigt mycket bra att ha vägarna förbi ibland.
:)

Nya shorts till den stora sport-killen(han ska testa badminton med denna veckan) å nya badbyxor till båda grabsen! :)

Av Lisa - 19 januari 2015 07:16

Tvärdäckade strax efter halv nio i går. :)
I dag borde jag således va piggare än piggast! ;)

Ha en fin dag! :)

Av Lisa - 18 januari 2015 18:39

Hemmagjord (lc-)pizza toppad med god salami, oliver å ananas! :)

(Med läsk till?! :P)

Av Lisa - 18 januari 2015 14:13

M å P har storstädat sin vind under julledigheten.
Å förrutom en massa slöjd-alster kommer de släpande på bråte som är vårat.
Exempelvis fick Stina hem 3 Babar-gosedjur i går å jag fick en kalender från 1999.

Jag kan konstatera att kärleken till att dokumentera precis allt föddes långt innan den här bloggen såg dagens ljus å att jag sannerligen inte saknar att va fjorton år! :)

Jösses alltså.
Vilken röra.
:)

Av Lisa - 18 januari 2015 13:16

Leo har tagit sitt livs första simmärken.
Å Viggo har utökat sin samling med ytterligare två å bevisat att han behärskar livräddning! :)
Så himla duktiga ungar vi har. <3

Äntligen kom de då hem våra pojkar.
Med simmärken, Disney-svärd, ny mössa å glädje! :)
Underbart å galet det där hur man kan sakna dem så efter bara en natt. :)
Resten av den här dagen ska vi bara ta det lugnt.
Spela spel, umgås å äta hemmagjord pizza! :)

Å så ska jag försöka beställa nya badbyxor till boysen.
Viggos är fullkomligt utslitna å vi ska ju bada en massa nästa helg också så nya behövs verkligen! :)

Hörs lite senare mina vänner. :)
Hej så länge! ;)

Av Lisa - 18 januari 2015 10:20

Jojjomensan.
Jag har överlevt fest-kvällen.
Men det var inte helt självklart där ett tag när vi fick åka hem för jag mådde dåligt. :(
Men innan dess hade vi supertrevligt.
Åt god mat å spelade spel. :)

Har varit uppe å ätit å sen bäddat ner mej igen. :)
Mår faktiskt inte alls särskilt kasst i dag, men trött å sliten blir man ju. :)
Tänker ta en dusch å möjligtvis öppna den där zingo'n som står i kylen å ropar, men i övrigt ska jag stanna i sängen tills barnen kommer hem.
Dom ska bada med mormor å morfar i dag dom. :)

Vi hörs mer under dagen! :)
Kram å hej så länge! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards