Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Lisa - 2 februari 2015 21:38

Måndagar alltså.
Veckans snabbaste dag.
:)

Jag har sytt klart mina grytlappar å funderat över kalas. :)

Å försökt styra upp sportlovet. :)
Med tanke på hur dåligt samvete jag hade på höstlovet har jag lagt in om en semesterdag åtminstone å förhoppningsvis tar Martin en annan dag. ;)
Å så har morfarn tagit en.
Så förutsatt att det finns vikarier så får Viggo också ha lov i tre dagar i allafall. :)
Känns väldigt bra. :)

Den där broschyren känner man igen.
Jag ville helst rida på janneberg å hoppa trampolin å Viggo var sugen karate å friidrott. :P

Nu ska jag bädda ner mej här.
Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 2 februari 2015 17:27

Alltså.
Nu ska vi prata allvar.
Vi ska prata kalas.
Barnkalas.

Jag har två barn å det innebär minst ett å många gånger två kalas per helg(när inte Leo blir bortglömd av sina jämnåriga för han går kvar på "mellan-avdelningen" på förskolan, men det är en annan historia.) å vet ni vad jag tycker?
Jag tycker det är hysteriskt.
Det ska köpas presenter å utstyrslar å Gud vet allt. Tider ska passas å all ska va perfekt( ni som träffat Viggo fattar det där).
Jag erkänner dock att jag hellre kör skyttetrafik mellan bjudningarna hela helgerna än att mitt barn inte blir bjudet, men jösses säger jag bara.

Den som påstod att det är enklare att va förälder nu än förr får ett rungande mothugg av mej..!
Kraven på oss är snarare skyhöga!

Viggo fyller ju då sju denna månaden har hittills varit bjuden på ett bowlingkalas, ett gympasalskalas å ett badhuskalas bara i år.

Ett aningens svårt att toppa för en mamma som ändå förståss vill uppfylla barnets önskningar.
I detta fallet innebär önskningen faktiskt att vi ska ha kalas här hemma.
För 21 ungar i klassen, plus några till.
Trångt å galet, javisst, men här kickar mina principer in.
Jag vägrar tvinga Viggo att välja gäster.
Alla ska bjudas å så är det bara.
Ingen får glömmas eller missas.
Man skulle kunna bjuda enbart pojkarna i klassen men där har jag ännu starkare åsikter om hur fel det skulle kännas för mej att säga till mitt barn: "nu är det så att du föddes med snopp så tjejkompisarna får du skippa!"

Sen kan jag inte låta bli att tänka lite större, att vi som föräldrar på 2000-talet har ett samhällsansvar.
För det finns de som har det sämre ställt.
Där bara presenterna till kalasen borrar djupa hål i plånböckerna å där kalas för en miljon ungar innebär att de går bankrutt.
Den delen kan barnen inte förstå.
Men vi bör ta med den aspekten i beräkningarna också.
Tycker jag.

Hur tänker ni?

Helst hade jag velat bojkotta hela fenomenet faktiskt.
Men hur skulle jag kunna missunna barnen något som är så viktigt för dem bara för jag vill dämpa hysterin?

Av Lisa - 2 februari 2015 14:14

...dessa har jag gjort i slöjden...
:D

Eller på jobbet menar jag. :P

Av Lisa - 2 februari 2015 07:53

Ny vecka.
2 februari.
Ett steg närmare våren...! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards