Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Lisa - 3 februari 2015 21:29

I dag har jag inte bara slagit i ryggen i en pulkabacke jag är även lyckats bränna mej på potatis-vattenånga.

På bägge armarna dessutom.
Skulle steka lök på plattan innanför potatisgrytan å så gick det som det gick.
*emoji-apan som håller för ögonen*

Annars då?
Jo, jag har tabatat på Motiva i kväll å jag hoppas den urladdningen ska hjälpa mej att sova i natt.
Det har nämligen varit ganska så uselt på den fronten de senaste nätterna.
Har svårt å komma till ro. Vaknar en massa å drömmer stimmigt...

Å det om något gynnar ju inte min huvudvärk precis.
(Jo jag ska till doktorn å få starkare mediciner. Men drar på det av nån outgrundlig anledning...!)

Innan vi var i pulkabacken hann jag med att göra en vettig middag(ännu sämre på den fronten än med sömnen just nu. Kanske dags för matkasse igen. Hur lönt det nu är när man vill skippa kolhydrater å gluten..?) å just nu förbereder jag det sista till morrondagens lunch.
Då blir det nämligen hamburgermackor å jag längtar redan. :)
I dag åt jag grekisk yoghurt å hur länge är man mätt på det liksom? :P

Middagen var ju som ni redan vet biff å brunsås.
Med hemmagjorda smörgås-gurkor. :)

Enklast möjliga.
En halv gurka skivad med osthyvel å en lag på:
1 dl vatten. 2 msk socker. 1 msk ättika.
Å hackad persilja.

Bäst blir det ju om det får stå en stund.
Men det funkar direkt också. :)

Å när jag ändå är igång kan jag tipsa om mina lc-scones igen.
Som i morron får agera hamburgerbröd.

LC-scones:
Vispa i hop 2 ägg med 2 msk créme fraiche.
Rör ner 1 dl mandelmjöl, 1 msk fiberhusk å 1 tsk bakpulver plus lite salt.

Klicka ut till en stor "kaka" eller fyra små.
Toppa med vad ni gillar(vallmofrön, solrosfrön, sesamfrön).
Grädda i 200 grader i ca 13-15 minuter.
(Håll lite koll på färgen)

Nu tackar jag för i kväll.
Natti natti på er! :)

Av Lisa - 3 februari 2015 18:08

Värmande choklad. :)

Vi tog oss en tur till en isig pulkabacke.
(Den högsta!)
Jag spräckte en pulka, åkte över det stora guppet, flög en meter uppåt å kraschade på ryggen men kul vad det. :)

Ska strax packa väskan å byta om här. :)
Jag fick plats på tabatan turligt nog. :)

Hörs sen!

Av Lisa - 3 februari 2015 15:35

Stora killen putsar brysselkål för glatta livet! :)

(Jo, det blir biffar nu igen. :))

Av Lisa - 3 februari 2015 08:27

Sååå underbart snygga skor!
Om man vore gjord av pengar å hade anledning till å använda dem så hade jag slagit till direkt. :)

Tisdag då.
Jobb först å sen får jag förhoppningsvis plats på tabatan i kväll(2:a köplats nu).
Behöver verkligen dit känner jag.
Har slöat till mej rejält med träningen på sistone nämligen.

Vi hörs sen i vilket fall.
Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards