Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Lisa - 14 februari 2015 21:19

Martin har inte köpt en enda stad än. :P

Av Lisa - 14 februari 2015 20:09

Chokladganache med smak av chili å frukt till. :)
(Den sistnämnda har Martin lagt upp, jag hade typ tänkt mej en tredjedel så mycket... :P)

Av Lisa - 14 februari 2015 18:40

Extremt svårtfotat men jag har gjort ett försök att arrangera maten enligt anvisningar i kokboken. :P

Gott var det i allafall.
Särskilt laxen.
Kockklass på den. :)

Av Lisa - 14 februari 2015 17:59

Jajjamensan.
Nu börjas det.

Förrätt:

Avokadopaj med räkor(från fiskaffären!).
Över förväntan å galet mycket godare än vad det ser ut! :)

Av Lisa - 14 februari 2015 12:35

Ernst-lyktan funkar fint som kruka med. :)

Nu är vi hemkomna efter vår turné.
Har handlat i fiskaffären(det är ren å skär lycka det!) å varit på Ica.
Å så har jag fått allahjärtansdag-presenter i form av detta hjärta:
(Som Viggo valt! :P)

Å dessutom fick jag tre sprillans nya Margarethe-skålar. :)
I vitt denna gången å än så länge helt hela. :P
<3

Nu ska jag laga lunch här innan det är dags å dra i gång med kvällens matlagning.
Menyn ser ut som följer:
Avokadopaj med räkor.
Laxtournedos med kryddsmör.
Chokladganache med chilismak å fruktsallad. :)

Mums hoppas jag. :)

Vi hörs lite senare!
Kram å hej så länge! :)

Av Lisa - 14 februari 2015 08:55

Ja.
Ni kan det här.
:)

Det här kaffet intas dock efter frukost denna morron.
Viggo tränar mellan 9-10 så vi drar i gång tidigt här om lördagarna nu igen. :)

Den här helgen kommer, som så många gånger förr, kretsa kring god mat.
Söndagsmiddag med Stina å Daniel i morron å storslagen Alla hjärtansdag-meny i kväll. :)

När Viggo tränat klart ska denna familjen in till vår stora stad. :P
Jag har siktet inställt på fiskaffären i vägga jag medan de andra ska till systemet å kolla affärer.(båda barnen mååååste följa med pappa!).

Mest lugna planer som ni hör.
Lite träning hoppas jag också klämma in å en massa tid med barnen! :)

Hoppas ni också får en fin dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards