Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Lisa - 20 februari 2015 22:39

Jahapp.
Har ätit thaimat å firat Martins pappa i efterhand nu i kväll.
Barnen hade jättekul med sina kusiner den minimala ytan till trots! :)
(Fyra barn i en två bli annars lätt lite, vad ska man säga, tajt? :P)

Har hängt lite tvätt å tar nu sikte mot sängen.
I morron står det fotboll på agendan.
Först träning för Viggo sen ska vi in å heja på Martin som ska representera ringamåla i veteran-km! :)

Å på kvällen hoppas jag på lite mindre ruggigt väder, för då ska grillen fram å Gustav å Elin bjudas på middag.
Välbeprövade mat till huvudrätt å nykomlingar både före å efter. :)

Trevlig helg på er! :)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 20 februari 2015 16:19

I badrumsskåp nummer 1, vad gömmer sej väl där?

Jojomensan!
Blöjor.
Det är ju bara 2,5 år sen eller så sen någon använde det här.
Å som synes trängs dom med toapapper å flytande tvål, dvs. Grejer vi använder oss av ofta.
Hur kan dom ändå legat där så länge..?!

Å håll i er nu.
Det blir värre.
I skåp nummer 2:

Leo slutade ammas när han var fyra månader.
Å han blir fem efter sommaren.
Men visst, amningsinlägg är säkert bra å ha. :P

Resterande skåp vågar jag inte ens öppna. :)
Fast samtidigt..
Kan det bli mycket värre än det här.
:D

Av Lisa - 20 februari 2015 12:58

Kylskåpet är städat å allt på plats.
(Ignorera översta hyllan dock. :P

Nu ska jag bara steka lite lunch-falukorv till barnen å koka mej en balja kaffe sen ska jag viiiila. :)

(Tills nån ropar maaaaaaamma å vill spela Uno. :P)

Av Lisa - 20 februari 2015 11:48

Alltså ser ni vad full vagnen är?

Den gick knappt å köra tillslut.
Uppdrags slutfört dock.
Nu återstår bara kampen med att få in allt i kyl å frys. :P

Av Lisa - 20 februari 2015 09:04

Min mest briljanta idé på länge:

Martin laddar om kaffet när han fyllt sin termos å Leo sätter i gång bryggaren när jag ber honom. :)
Sen är det bara att tassa upp å mötas av kaffe som är redo att hällas upp. :)

I dag har vi vår planerade lovdag tillsammans jag å barnen å för att va helt ärlig masade jag mej just upp medan Viggo å Leo forfarande ligger nerbäddade i min säng å kollar på bumbibjörnarna. :)

Dagen i dag är mest tänkt till vila å lugn å ro faktiskt då resten av ledigheten är planerad in i minut å detalj.

Vi måste dock ta tag i kalashandlingen å lite förberedelser inför middagen vi ska bjuda Gustav å Elin på i morron. :)
Men i övrigt blir det lugnt fram tills i eftermiddag då vi åker till Martins pappa å äter middag.

Nu är det hög tid att ta tag den i riktiga frukosten här.
:)

Ha en fin fredag så hörs vi under dagen!
Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards