Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Lisa - 23 februari 2015 21:43

Jag avslutade denna sjuårsdag med att smita i väg å träna ett killer-pass yoga.

Å med killer syftar jag på försök till balans-positioner á la yogagirl! :P
Jag är så galet osmidigt å balansen är inte på topp,en jag krigade.
Å njöt.
Yoga är verkligen härligt. :)

Innan jag stack hann Viggo få "sitt första samtal från långt bort" när Stina ringde för å gratulera samt äta den underbara önskematen: falukorv å makaroner. :P
Å så har födelsedagsbarnet spelat ut hela känsloregistret! :)
Han har varit glad, lycklig, sur, retfull, spelat över å varit fly förbannad. :)

Direkt när vi kom hem i eftermiddags sa jag åt Viggo att leta fram sitt ute-sittunderlägg så att han har nått å sitta på när de ska till ihre i morron.
Det där underläget ska för övrigt alltid ligga i hans skolväska, men han har packat ur det å (såklart!) slarvat bort det.
Ungen fick spelet å började skälla.
(Jo, det krävs ytterst lite ibland)
Han gapade att han skulle ringa polisen så de kunde hämta mej,
(var får han det i från?! jag har då aldrig hotat med polisen!)
I vilket fall ville han inte ha mej som mamma längre å jag var sämsta mamman i världen.
*emojiapansomhållerförögonen*
(Allt för jag bad honom hitta något han själv förlagt. :P)

Sittunderlägget hittades pojken lugnade ner sej.
Ett par timmar senare frågade jag hur det hade gått?
Om han fick tag på polisen å om de verkligen hämtade mammor? :)
Då klappade han mej på ryggen å sa:
"Ah. Jag tänker inte ringa.
Du är ju världens bästa mamma."

Man får veta att man lever alltid. ;)

Men jag säger som jag brukar säga till barnen: tänk om vi inte haft dem.. Vad tråkigt vi skulle ha då. :)

I det stora hela har det varit en fin födelsedag, trots att vi spenderat större delen av den hemifrån å på olika håll. :)
(Mest jag som har dåligt samvete för det kan jag tänka.. :P)

Resten av kvällen ska jag ägna åt tv-tittande. :)

Tack för i dag å gonatt! :)

Av Lisa - 23 februari 2015 17:15

Ännu ett alster made by me! :)
En liten väggficka!

(Att jag spikat sönder skåpet å att jag egentligen behöver flytta upp den för att det ska bli snyggt behöver vi inte högt om. :P)

Av Lisa - 23 februari 2015 06:07

Grattis till världens bästa Viggo i dag! :)

(Å ja. Ungen fick en telefon(Martins gamla!) å jag skäms en aning...! :P)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards