Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Lisa - 25 februari 2015 22:28

Efter ett litet avbrott för tv i soffan är jag tillbaka där dagen har spenderats igen. :)

Känner mej ganska matt trots att det enda jag gjort är å legat här med Leo i famnen.
Å hämtat dricka, tidningar å allt annat som sjuklingen önskat.

Hoppas verkligen det vänder i morron för jag har nog aldrig sett Leo så dassig under så lång tid förut.
Han har verkligen varit konstant febrig sen jag hämtade honom i morse fram tills han la sej för natten.
Då som först lyckades vi få i honom alvedon(efter flera misslyckade försök tidigare. han hatar det skulle man kunna säga å uttrycka sej milt..!) å förhoppningvis är hans temp lång en stund till nu.

I morron blir vi hemma såklart men Viggo ska till skolan så vi måste ändå upp å i väg för att lämna honom.

Nu ska jag försöka sova lite är tanken.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 25 februari 2015 19:59

Två rykande färska kokböcker! :)
(I mitt bibliotek i allafall. de är inte nya på marknaden. :P)

Det var länge sen jag köpte nån ny bok nu. :D
(nästan två månader sen i allafall. :P)

Morrondagen är räddad. :)

Av Lisa - 25 februari 2015 18:33

Viggo var ju med Stina på utflykt till Bromölla i dag.
Pojken hade egen plånbok med sej å köpte, förrutom en målarbok till sin bror å en pirat-krok, en ny planch! :)

Han verkar således ha ryckts med i hypen. :P
Men så är det ju en himla bra film också. :)

(United planchen är med ny. En födelsedagspresent från (Gustav) å Elin. :))

Av Lisa - 25 februari 2015 18:00

Jojjomensan.
Sånär som på när Leo sov, när jag hängde tvätt å när jag smet ut med källsorteringen så har vi legat här i dubbelsängen i dag.

Stackars Leo har önskat mitt sällskap konstant så det har inte funnits något alternativ.
<3
Upptäckte nu som först att alla avsnitt(från 2008 å framåt) av Sommar med Ernst finns på tv4play men det kan bli min räddning i morron om det här ska fortsätta. :)

Å som en notering till mej själv vill jag påminna om att inte skjuta på mat-handlingen för länge å med tanken på att "vi är ju ändå i väg hela dagen".
Det är aldrig roligt att va isolerade, men det blir ännu lite jobbigare med ett tomt kylskåp. :P

Förhoppningvis är han piggare i morron den lille pojken, annars får vi spendera en dag till här i sängen.
Tack å lov har jag två reashoppade böcker att hämta på reptil å Ernst att se då, för efter en sån här dag lessnar man rejält på hay day. :)

Jag är lite kalas-stressad det medges.
Men allt löser sej.
Å det är prio att Leo(å såklart Viggo)ska ha det bra! :)

Hur har ni det?
Friska å krya?
Pigga å glada?

:D

Av Lisa - 25 februari 2015 13:41

En styck syster hade semester å tittade inom å drack kaffe å muntrade upp mej här i vabbet.

Leo vaknade.
Ledsen å ynklig men det första han sa var: kan vi spela Uno? :P
Sen petade han i sej lite. :)

Stina lämnade oss igen vid ett å körde för å hämta med sej Viggo som roadtrip-sällskap.
Guld värt både för mej å Leo å för Viggo'n! :D

Leo är nerbäddad igen å det var länge sen jag såg honom såhär dåliga faktiskt.
Febervarm å rosslig å så ledsen. :(
Jag är stationerad jämte honom i sängen här å det verkar som jag får stanna en stund å trösta å kela. :)

Av Lisa - 25 februari 2015 11:16

"Nä om man skulle ta å blunda lite"
"Det har du rätt i mamma"

Han slocknade på 2 sekunder.
Inte jag... :P

Av Lisa - 25 februari 2015 10:03

Vabruari ja.

Hann inte mycket mer än å dricka mitt kaffe på jobbet innan de ringde från förskolan å bad mej hämta en febrig pojk. :(
Bara till bege sej dit å köra hem å bädda ner ungen. <3
Småbarnslivet i ett nötskal.
Men jag vänjer mej aldrig vid att lämna kollegor i sticket. :(

Planerna för veckan får struktureras om big time, å det medför ju väldiga begränsningar men vi får hoppas att vi får i hop allt kalas-fix ändå.

Vabruari ja.
Den ger sej inte så lätt...

Av Lisa - 25 februari 2015 07:06

Den här dagen måste bli bättre eller hur? :)
Stadigare frukost än i går blev det i dag i alla fall! :)

Onsdag ja.
Ljusår bättre än tisdag.
Å nu är det skärpning å ordning å full fart mot helgen å planering inför Viggos barnkalas! :)

Ha en bra dag!
Hörs sen!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards