Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2015

Av Lisa - 23 februari 2015 17:15

Ännu ett alster made by me! :)
En liten väggficka!

(Att jag spikat sönder skåpet å att jag egentligen behöver flytta upp den för att det ska bli snyggt behöver vi inte högt om. :P)

Av Lisa - 23 februari 2015 06:07

Grattis till världens bästa Viggo i dag! :)

(Å ja. Ungen fick en telefon(Martins gamla!) å jag skäms en aning...! :P)

Av Lisa - 22 februari 2015 18:02

Japp.
I dag har vi få firat den förstfödda sonen som blir sju i morron.
Med varm smörgåstårta, kladdkaka å ny klänning. :)
Han har fått så mycket fint i dag Viggo'n av alla släktingar.
:)
Å alla(utom tonårskusinerna) kunde faktiskt komma på kalaset! :)

Ny klänning ja.
En grå sweatshirt-variant från vårens Me&i-kollektion! :)

Har precis berättat för Viggo hur den där sista kvällen innan han föddes var.
Jag minns det så himla väl, allt från Martins näsblod innan vi åkte, till hur vi var ensamma inskrivna på förlossningen å hur jag försökte va käck å skämta med narkosläkaren som skulle bedöva mej.
Å sen när han väl såg dagens ljus, strax efter klockan 6 på lördagsmorgonen å hur vi blev uppläxade för vi hade hans lilla plats-akvarie parkerat för långt i från oss. :P
Viggo själv är mäkta intresserad av storheten i sin födelse men funderar på hur det verkligen var möjligt att en stor bebis kunde komma genom den lilla snippan. :P

I morron kör vi på vardag igen å förhoppningvis blir det en helt vanlig vecka sen när sjuårsdagen har passerat alltså(det blir sång å paket på sängen i morron såklart!).
Ingen migrän å inga sjuka pappor.
Bara lugn å ro å energi till å planera barnkalaset! :P

Nu ska jag försöka locka med mej barnen in till tv:n i sovrummet å kolla på djursjukhuset på Barnkanalen å vila en stund. :)

Kram å hej på er! :)

Av Lisa - 22 februari 2015 16:02

I morron blir det här barnet 7 år! :)

Hur galet är inte det da? :)

Av Lisa - 22 februari 2015 09:27

Eller ja.
Goförmiddag passar kanske bättre? :P

Tittar bara inom en snabbis mitt i kalas-förberedelserna här.

Kladdkakor å varma smörgåstårtor commi'n up! :)

Vi hörs senare i stället!
Ha en fin dag! :)

Av Lisa - 21 februari 2015 20:54

Efterrätten(chokladbrulé) fastande varken i formen eller på bild.

Det gjorde däremot den här goda drinken. :)

Appletini.
Precis lagom sur för mej! :)

Av Lisa - 21 februari 2015 18:29

Rubbad ryggbiff, grillgratäng med potatis å Västerbottenost.
Café de Paris-smör, grillsås, salsa å sallad. :)

Av Lisa - 21 februari 2015 16:48

Förrätt.

Edamebönor med flingsalt, chiliflakes å soja. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards