Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Lisa - 9 mars 2015 21:53

Måndagen ja.
Den innebar som alltid jobb på min "måndagsarbetsplats".
Å äntligen blivit klar med min lunchkasse.
Kan konstatera att de inte kunde fått dit en sämre sömmerska än jag.
Jag gör alla fel man kan göra å fattar allmänt trögt jämt.

Jag ger mej dock inte utan tänker öva hemma.
Har ett par projekt på G redan.
Men jag återkommer när jag blivit färdig.
Om jag ens blir det. :P

Måndagar innebär även pingis(som Viggo aldrig vill gå på, men gillar när han väl är där..) å att jag å Leo är hemma själva.
Vi kokade tomatsoppa, invigde(eller heter det inveg?) en ny bamse-kortlek med ett parti "finns i sjön" å så fortsatte vi med en repris från förra veckan: gos framför Mitt kök.

När Viggo la sej vill han faktiskt att jag skulle ligga hos honom en stund så jag fick lite gos-tid med honom också. ;)

Jag fick mail från runkeeper i dag, dom saknar mej tydligen, å jag kan säga att jag faktiskt var mer än sugen på å springa en liten runda i vårsolen i eftermiddags.
Nu var det ju tyvärr inte aktuellt så länge jag inte velat ta Leo på ryggen. :)

Dagens träning blev yoga i stället.
I klädd mina underbara hemmatränings-shorts å fortfarande utan yogamatta(hur svårt kan det va å köpa da?!) kändes en kvart för lite när jag var klar med första klassen så jag plussade på å körde en till.
Tiden bara flyger förbi å även fast jag kanske varken blir smidigare eller starkare så varvar jag mer å tömmer skallen i allafall. :)

Har känt mej pigg å energifull hela dagen.
Så därför belönar jag mej själv med tidig sänggång.
Energi ska förvaltas å vårdas, inte förbrukas på stört! :)
(Ett nytt motto.
Om jag lever som jag lär?
Jag är snart 30 så jag kan ju ha lärt mej nått med åldern? :P)

Nu ska jag sova.
Kram å gonatt på er! <3

Av Lisa - 9 mars 2015 19:03

Tomatsoppa.
Underskattat
Enkelt, man har alltid ingredienserna hemma å det är gudomligt gott faktiskt.
Å tillbehören kan ju varieras från ett enkelt fröknäcke till qusadillas till varma mackor osv osv.

Fräs den lök som finns hemma(charlotten å vitlök tog jag i dag tex.) i lite olivolja.
Rör ner tomatpuré å paprikapulver å låt fräsa runt lite till.
Häll på en burk krossade tomater(bra sort!) å ungefär 2 burkar(mät i den tomma alltså) vatten.
Tillsätt en buljongtärning, salta, peppra.
Klicka i lite honung å krydda om så önskas med oregano/ tabasco/ chiliflakes.
Rör ner créme frachie/ mat-yoghurt/ kokosmjölk.
Låt koka i hop i ca tio minuter.

Servera med stekt halloumi/ frikadeller/ kryddkorv.

Smaklig spis! :)

Av Lisa - 9 mars 2015 18:00

Jag vet att det är måndag i dag.
Tänker ändå tipsa om en väldigt god efterrätt.
Så ni kan va ute i god tid inför helgen sen.

Glutenfri å snabbgjord tiramisu.

Ni behöver;
2 dl mandelbiskvier
3 msk starkt kaffe
1/2 dl kaluha
1 dl färdig vaniljsås
100 gram mascarpone
Kakao

Lägg biskvierna i en skål å häll över kaffe å kaluha.
Låt skålen stå under tiden som du vispar upp vanlijsåsen så fluffig som den går(den sorten vi använde svarade väl inte särskilt bra på vispen precis. :P) rör samman vaniljsås å mascarpone.

Lägg mandelbiskvier å lite av kaffe/kaluha i botten av små glas
( fördela så de räcker till ett lager till!).
Bred över ett lager av vanilj/mascarponerörab.
Lägg på biskvier å sist ett lager röran.
Skikta över kakao.

Servera direkt! :)

Av Lisa - 9 mars 2015 17:06

Direkt från bilen till studsmattan när vi kom hem. :)

Jag kan nog inte ens beskriva hur de här vårkänslorna påverkar hela familjen.
Det känns som något lyft flera ton från mina axlar å alla är piggare å gladare efter bara två dagar med sol!
:)

Jag som har varit inne hela dagen ska nu passa på å njuta en stund innan solen går ner helt här.

Ååååå snälla låta det bli vår på allvar nu! :)

Av Lisa - 9 mars 2015 07:25

Har drömt mardrömmar hela natten men det kan kvitta för det är vår i luften i dag med! :)

Hej måndag.
Välkommen vår!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards