Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 26 mars 2015 18:01

I dag är en såndär dag när jag undrar om något jag gör blir rätt.

Det är ett evigt krigande inom mej över vad jag vill förmedla å uppnå å vad det egentligen blir av allt i praktiken.
Jag blir så besviken när misslyckande efter misslyckande avlöser varandra.
Hur hårt jag än kämpar så är jag trött å sliten jämt å spenderar för mycket tid åt oro å deppande.

Rent intellektuellt vet jag att jag gör mitt bästa.
Alltid, men jag vill alltid göra bättre.
Lyckas.
Kunna.
Slappna av.
Va glad å lycklig.

Om en timme ska jag bege mej ut i regnet å lyssna på en föreläsning med Micke Gunnarsson som sagt.
Mina förväntningar är höga å jag hoppas verkligen att jag går där i från lite starkare i tron på mej själv som förälder. :)

Vi hörs sen. :)

Av Lisa - 26 mars 2015 09:22

Bloggserver-fail här på morronkvisten, men nu verkar det funka igen.

Såhär sorglig ser min nuna ut i dag.
Plus tio år å gigant påsar under ögonen.
Vädret drar ner energinivån å Viggo's humör håller på å ta knäcken på mej.
Vad jag än gör, å hur jag än kämpar känner jag mej som världens mest misslyckade mamma med ett barn som alltid är arg. :(

Jag når inte fram å mornarna i synnerhet är katastrof. Allt är fel å hur jag än försöker förebygga bekymmer är det alltid något som kraschar.
Känner mej desperat å slutkörd å undrar hur jag kan göra för å hjälpa?
Ska det va såhär att va sju år eller ligger det djupare bekymmer bakom?


Jag å Leo körde direkt till Ica efter Viggo var lämnad.
Första gången jag är där denna veckan(?! Helt sant!) å nu har vi två timmar på hemmaplan innan det är dags att köra i väg igen.

Jag tänker mej en stunds träning redan nu på förmiddagen så jag kan gå å sätta mej på föreläsning med gott samvete i kväll.
Micke Gunnarsson(googla!) ska prata här i asarum å jag hoppas jag går där i från med en bättre inställning till livet å föräldraskap å inte med känslan att allt jag gjort hittills är fel. :P

En dusch å någon form av lunch hoppas jag också hinna fixa, men först varvar vi ner lite på sedvanligt vis.
Kaffe å mattidningar.
Thats my thing det. :)
(Testar MittKök för första gången. Älskar ju tv-programet men hatar webbplatsen, där allt tar en miljon år att hitta, så vi hoppas tidningen håller en hög klass. :))

Vi hörs igen.
Kram å hej! :)

Av Lisa - 25 mars 2015 21:38

Det knackade på dörren vid halv sex å där stod en liten pappa som ville ha lite kvällssällskap medan frun hans var på badminton med barnbarnet.

Vi planerade lite påskmat(om nån nånsin funderat på vart min matnörderi kommer i från är han källan, alla gånger! :P) å uppdaterade oss om varandras liv en stund. <3
Jag har verkligen världens bästa föräldrar jag, dom är grymma! :)

Kvällen rusade förbi å nu återstår bara sista invägningen på biggest loser innan jag däckar igen.

Morrondagen bjuder på möte som innebär eftermiddagsjobb.
Jag å Leo ska lämna Viggo i skolan å sen handla å sen ser han fram emot lite ensamtid hemma med mamman. :)

Vi hörs då! :)
Kram å gonatt!

Av Lisa - 25 mars 2015 16:58

Så himla grått å trist ute.
Jag är trött i dag med(flera på jobbet känner samma sak. Kanske ett virus av något slag?) å jag å Leo är hemma själva.

Han är också sliten efter ett gäng timmars lek hos bästa kompisen.
Så vad passar bättre än lite mat-tv? :)
Missade avsnitt av MittKök väntar på oss. :)

Ibland får det va okej att va lat. ;)

Av Lisa - 25 mars 2015 15:23

Det är våffeldagen sägs det. :)

Självklart är vi med å firar lite. :)

Av Lisa - 25 mars 2015 07:00

Vi är så pass i fas att vi kan ta oss en lugn minut innan vi kör i dag. :)

Om det är något jag trivs med så är det att börja klockan åtta.
Det är rena sovmorronen ju när man börjat sju i alla år. :)

Hoppas ni får en bra dag! :)
Hej på en stund!

Av Lisa - 24 mars 2015 22:19

Här gror det.
Små tomatplantor på väg upp.
:)


I dag var sängen mer en efterlängtad.
:)
Undrar om jag är onormalt trött?
Mer än andra?

Hoppas jag är pigg när jag vaknar i morron! :)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 24 mars 2015 18:45

Seriöst.
19.30?
Vad är det förs skräptid?

Har varit redo å köra hur länge som helst nu å gå bara omkring å väntar.

Var i valet å kvalet om jag skulle avboka träningen i kväll, i å med att jag känner mej så galet trött, men jag bestämde mej ändå för att masa mej i väg.

Den här kroppen behöver lite styrketräning å jag brukar ju faktiskt va piggare just efter träningen. :)

Så tabata it is.
Bara 15 minuter kvar till jag kan köra nu. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards