Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 22 mars 2015 10:23

Snygg-outfiten på. :P
Martins shorts med massa målarfärg på fick tjäna som yogapants denna dag å matchas med korv-tröja. :)

Inte den bästa yoga-session jag haft det ska medges.
Med bråkande barn i bakgrunden å två telefonsamtal mitt i men ändå. :)
Det känns bra i kroppen å knoppen å jag är redo att möta dagen med positiv anda. :)

Av Lisa - 22 mars 2015 08:32

Min favorit just nu:

1 pressad apelsin.
1 pressad blodgrape.
Lite färsk ingefära.
Is.

Går nästan lika fort som när man häller upp färdig juice men ungefär tusen gånger godare! :)

Av Lisa - 22 mars 2015 08:14

Söndag innebär lite mera chill å långsamhet än lördagar.
Jag är som synes redan uppe å dricker kaffe men frukosten är inte klar. :)

Vi slår på den stora frukost-trumman i dag å ska duka upp nybakat lc-bröd, kokt ägg, äggröra, bacon å färskpressad juice. :)

För å få till en ännu härligare känsla har vi tänt det nya ljuset jag köpte i går.
Clean cotton.
Känns som orginalet liksom. :)

I dag verkar det vara lovande ute-väder i dag å så ska här lagas söndagsmiddag till Stina å Daniel. :)

Vi hörs senare.
Hej på en stund!

Av Lisa - 21 mars 2015 20:58

Snabb å enkel kaffedessert.
En kula vaniljglass, varmt kaffe å chokladsås på toppen. :)

Vi vinkade av våra vänner strax innan åtta har bänkat oss framför gladiatorerna. :)

Vi har haft det mycket trevligt, barnen har lekt å vi vuxna har pratat å så har vi förståss ätit å fikat å krängt. :)

Tack för i dag kompisar!
<3

Av Lisa - 21 mars 2015 17:32

Tacos å kompishäng.
Prima lördag vill jag lova. :)

Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 21 mars 2015 14:16

Vi körde till stan när Martin å Viggo kom hem.
Grabbarna klippte sej å de blev så fina så. :)

Nu är vi hemma igen efter en (katastrof!)handling på Ica å tar det lite lugnt innan kvällens gäster anländer. :)

Det innebär i mer exakta termer att alla sitter med mobiler eller surfplattor å spelar hay day typ. :P

Jag läser förvisso mattidningar samtidigt jag å skriver ner allt jag vill testa framöver. :)

I kväll vankas det dock vanlig hederlig tacos till middag å glass till efterrätt. ;)

Hoppas ni mår bra!

Hej på en stund.

Av Lisa - 21 mars 2015 09:11

Älskade Leo å med hans lika älskade dinosaurier! :)

Precis som väntat är vi i farten tidigt även denna lördag. Steg upp vid halv åtta. :)
Det märkliga är att sen jag slutade att jobba helger har jag lärt mej att älska just det där med att stiga upp tidigt. :)
Man får liksom ut så mycket mer av dagarna när de börjar vid åtta. :)

Det allra skönaste med helgen är ju ändå känslan av att man inte måste i väg. :)

Viggo har ju sin fotboll, å lyckas alltid hitta något fel innan de kommer i väg, men det är ändå inte i närheten av en vardags-stressmorron.
:)

Jag hänger här i min fåtölj, lyssnar på ring så spelar vi å dricker kaffe medan Leo leker med sina djur. ;)
Är ganska så tacksam att det inte är jag som sitter på IP i snålblåst å pisk-regn. :)

Vi ska snart spela ett parti finns i sjön å sen rulla ut min yogamatta å väcka kroppen med. :)

Hoppas ni får en bra dag! :)

Vi hörs lite senare! :)

Av Lisa - 20 mars 2015 21:52

Här ligger jag med ett tomt glas å ser ut som ett vrak å stirrar på buskis på tv..?!

Det har varit Appletini i det där glaset en gång i tiden.
Fortfarande favorit drinken alltså. :)(tätt följd av en med grapefruktjuice, tequila, lime å
Tonic water.)


Är ruggigt fredagstrött å blir inte långvarig i kväll det är ett som är säkert.
Älskar bara tanken på att klockan inte ska ringa i morron bitti(Viggo ska förvisso träna kl. 9 men då är vi ju uppe å redo sen länge. :)).
Jag trivs prima med mitt jobb, men jösses så skönt det är att va ledig. :)

I morron ska vi få besök ända från Falkvik men innan de kommer ska vi fixa med lite smått å gott är tanken. :)

Kram å gonatt på er nu. <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards