Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Lisa - 6 april 2015 21:02

Nu säger jag hejdå till ledigheten genom att bädda ner mej tidigt å se på mästarnas mästare.

Vi har haft en underbar påsk som ni vet men i morron är det jag som mjukstartar vardagen igen.
Martin å barnen är nämligen lediga en dag till dom(å tur är väl det för Leo har inte somnat än?! :)) så jag har bara mej själv att få i väg. ;)

Sov så gott på er!
Kram å hej!

Av Lisa - 6 april 2015 18:05

Vi avslutar påsken på samma sätt som vi spenderat den.
Med å äta en masa gott. :)

Jordärtskockssallad, fläskfilé, kryddkorv(CG's färska. älska!), salsa, grillsås, kryddsmör å majs. :)

Jag kan lova att vi är mätta som tusan allihopa här i vårt stora gäng. :)
Söndagsmiddag å häng på en måndag.
Kan den här veckan bli annat än bra? :)

Av Lisa - 6 april 2015 12:21

Söndagar i det här hemmet innebär att det serveras efterrätt
(oftast på fredagar å lördag med för den delen... :P)

Förra söndagen åt vi som ni kanske minns köpepizzor men det hindrade inte mej från att laga efterrätt.
En riktig fullpoängare faktiskt, i form av vit chokladmousse med citron.

Den tycker jag helt klart att ni ska svänga i hop till i eftermiddag.
Receptet går fort, å räcker lätt till 8 portioner, :)

Ni behöver:
3 dl grädde
2 msk socker
1 dl créme fraiche
200 gram vit choklad
Rivet skal av 1 citron

Smält chokladen.
Rör i créme fraiche i chokladen.
Vispa grädde å socker hårt.
Rör ner hälften av grädden i chokladsmeten.
Riv i citronskalet.
Vänd ner resten av grädden.
Fördela i glas eller skålar å låt stå kallt ett par timmar. :)



I dag blir det en annan favorit, nämligen hallonkaka, som får toppa "söndagsmiddagen" denna måndag. :)

Av Lisa - 6 april 2015 11:18

Stretch-yoga för ryggen.
Lätt styrke-yoga.
Å 10 intensiva minuter på crossen.

Kändes bra.
Snart är jag tillbaka. :)

Av Lisa - 6 april 2015 08:29

Ja herregud, det är inte annat än att man är lite dagvill efter alla lediga dagar här. :)
(Vi bommade tex helt att det var mästarnas mästare i går. :P)

Det må va måndag i dag, men vi kör på söndags-mode! :)
Jag dricker morronkaffe medan barnen leker för fullt på lego på Viggos rum nu när Leo "äntligen" vaknat. :)
Han sov nämligen till åtta den lilla herren, å då var storebror ganska utväntandes på sällskap. :)

Vi ska bjuda syskonen på grill-middag här i eftermiddag är tanken å avsluta påsk-helgen med frosseri-flaggan i topp. :)

Nu är det frukost-dags! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards