Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Lisa - 8 april 2015 21:23

Jojjomensan.
Även i dag har det hunnits med lite av varje.
Bland annat en härligt ute-eftermiddag med barnen på lekplatsen direkt efter jobb/dagis/fritids.
Viggo på inlines(vilket proffs alltså!) å Leo med ett plats lejon i ena handen å en elefant i den andra. :)
Dom var faktiskt på strålande humör när jag hämtade dem i dag.
Glada att se mej å varandra å liksom lättade på något vis.
Måste va solen å vårvärmen som påverkar dem också.
Å påsklovs-känslan med säkert. :)

Precis innan å under middagen gick det lite mera utför.
Rödbetor.
Det äter tydligen bara jag i den här familjen. (Tack för den CG, men fisken var god*emoji som skrattar så den gråter*)
Alla fick vackert smaka, men det var inte utan protester precis. ;)

Jag var faktiskt allt bra sugen att trotsa matkassen redan i dag för jag fick sån grill-feeling å kände mej så pigg då i eftermiddags.
Men jag motstod å sparade på energin istället å tur var väl det för min promenera-i-solen-på-jobbet-utan-keps-huvudvärk gjorde sej till känna i takt med att Leos trötthet efter dagen å lite rutinvänadande under lovet gav sej till känna med värsta sortens gnäll(han kan ha världens gällaste röst i vanliga fall vår
Leo, men när han är sur med. Herregud. Det gynnar sannerligen inte huvudvärk. :P)


Nu ska jag å mina after-run-ömma ben spana på MittKök innan ögonen går i hop för i dag.
:)

Vi hörs i morron.
Kram å gonatt!

En ihre-bild till känns ändå roligare än en selfie till i mängden. :D

Av Lisa - 8 april 2015 20:30

Kände inte alls för å yoga i dag.
Inte någon annan träning alls för sen delen.
Men.
Jag behövde göra något, både för kroppen å psyket å velade fram å tillbaka hurvida jag kanske skulle våga masa mej ut på en lite löprunda?
På slingan runt IP för å bespara ryggen från asfalt.
(Nä, något nätt löpsteg är det inte tal om här.)

Så la Stina(det aset! :P) ut en skryt-applikation på fejjan om en extremlång runda hon tagit i kväll å så var det avgjort.

Löpning skulle det bli.

Provade lite lätt i backen längst ner på gatan å ryggen sa inte i från alls så jag begav mej till IP.

Började springa vid vattentornet(ni som bor i asarum vet vad jag snackar om. :P ni andra från fantisera fram en sträcka på ca 150 meter) å när jag började närma mej själva idrottsplatsen möttes jag av en parkering full av bilar.
Det kan ha varit match eller nån form av vuxen-träning.
Vad exakt vet jag inte, för där går min värdighetsgräns, att springa förbi a-lags-publik eller spelare(?!), så jag la om rutten. :P

Ni skymtar ju min outfit på bilden här över, men för å ge er hela bilden kan jag avslöja att kepsen logga är Friskis å Svettis å att min väst är mer tajt än vad någon egentligen bör utsättas för att se. :P

I vilket fall.
Löpning blev det.

Å tänka sej.
2,5 km fick jag i hop. :)
Å det är, hur ynkligt det än må vara för er proffs(å fejjan-skrytare! :P) ett PB för min del.
Hela 0,5 kilometers putsning faktiskt.
Inte illa för att inte ha tränat ordentligt på två hela veckor.
:D

Av Lisa - 8 april 2015 15:21

Nån har hittat sin grej. :D

Av Lisa - 8 april 2015 06:38

Lite nytt fick jag allt med mej hem i går.
Ett transparent puder gömmer sej i denna snygga inpackningen. :P
Alla sätt är bra liksom,
Ju äldre man blir, desto
mer vardagsmink för min del. :)

Annars är alla helt galet sega här i dag.
Jag har legat å snurrat sen fem men får ändå ingen struktur i morronen här.
Hoppas det ordnar upp sej under dagen va? :)

Känns ändå lite lugnare än vanligt, då det faktiskt är lov ännu å igen träning för Viggo i kväll.
Å så vet vi ju redan att matkassen bjuder på fisk i dag å bara det är ju en avkoppling värd miljoner! (Varför har jag väntat? Kan man ju fråga sej! :))

Nu ska jag peta i de små tröttisarna lite frukost här.
Sen sticker vi. :)
Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards