Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Lisa - 10 april 2015 20:39

Det är på sin plats med ett glas rosé till på altanen! :)

Av Lisa - 10 april 2015 19:31

Det ser mest ut som olika versioner av gegga men jag garanterar: det smakar bättre än det ser ut! :)

Helgrillad fläskfilé, vb/ruccola-gratäng, salsa, ajvarsås å majs då(men det sej ni :P)

Av Lisa - 10 april 2015 17:56

Började eftermiddagen med ångest över allt jag inte orkar å funderingar på om alla andra också är slitna eller om det bara är jag?
Det har tagit över min hjärna känns det som.
Är det alla år av sömnlöshet å non-stop framåt-ångande som kommer i fatt?
Är jag fortfarande ovan att stiga upp å jobba fem(fyra) dagar i streck?
Eller måste jag bara inse att det är så här det är?
Att jag inte orkar allt jag vill(å egentligen ingen annan heller men det talar ingen om?)?

När Martin kom hem piggnade jag faktiskt till av tanken på vår oplanerade helg å kvällens matkasse-trots(vem grillar inte i dag liksom?) å städade av altanen! :)

Det finns hopp om sommar i luften i dag.
Ljumna kvällar å mina älskade bad(å stugan!) jag längtar.
Å fram tills dess funkar rosé på altanen i väntan på fredagsgill utmärkt! :)

Av Lisa - 10 april 2015 16:25

Vitsippor vid jobbet. :)

Vi inleder med att vara ute å tanka D-vitaminer för allt vad vi är värda. ;)

Av Lisa - 10 april 2015 09:53

En vecka med matkasse å det har funkat skapligt.
Våra barn är av den kräsna å bortskämda sorten som helst hade levt på falukorv å våfflor dag ut å dag in men de har ändå smakat allt å ätit helt okej för å vara dom(åtminstone Viggo. :D)
Jag har njutit av att slippa bestämma vad vi ska äta å den enda nackdelen jag kan se är att aldrig slippa undan matlagningen.
Maten finns hemma å jag kommer hem först liksom.
No excuses! :P

Nästa veckas meny ser ut som följer..

Å då är det dags för mej att bua.
Tisdagen alltså.
Det finns två saker jag bara inte klarar av, kassler är det ena, falukorv det andra.
Jag hade hoppats på å slippa bådadera åtminstone någon vecka till.

Men, man kan ju inte få allt eller hur? :)

Å i dag får jag njuta veckas bästa grej: hemmarörd ketshup, både till lunch å till kvällens middag.
Bara en sån sak, det är ju värt å jubla över. :)

Av Lisa - 10 april 2015 07:34

Nån som går med lätta steg i dag! :)

Ja, gomorron på er! :)
Då var det fredag igen.
En fjuttig arbetsdag innan vi är lediga.
Vi har en helt oplanerad helg framför oss. Som vi ska njuta. Av god mat å utlovat fint väder! :)

Ha en bra dag!
Så hörs vi sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards