Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Lisa - 23 april 2015 20:57

Jag vägde mej i dag hörrni.
Ingen vacker syn precis men ganska väntat efter ryggskott å ofrivillig träningspaus å en vääääldigt liberal kosthållning.

Jag är inte på några vägar i närheten av mitt tidigare frosseri, men på helgerna är det väldigt mycket hejsan svejsan med med maten just nu.
Under veckorna är det betydligt mer ordning, men jag måste skärpa till mej lite ändå för jag är en bra bit över trivselvikten.
Å trivas, det vill jag.
Så.
Lite mer träning å bättre mat framöver.
Skärpning som sagt! :)

Torsdagen går mot sitt slut här å jag är ganska glad att det är fredag i morron. As always. :P

I kväll har jag å mina något stumma ben varit på cirkelträning.
Det gick hyfsat, trots att jag åt middag typ en sekund innan jag körde. :)

Det ska tydligen bli lite sämre väder i helgen(det har ju varit ganska fint här i veckan, om än stormvindar!) men vi ska nog klara oss ändå. :)
Gustav kommer bland annat, å så har vi planer på storstädning å sånt som man måste å det blir lite lättare om man inte längtar ut. :)

Nu ska jag äta lite å kolla på hockey(riktigt spännande ju!).
Kram å gonatt!

Av Lisa - 23 april 2015 16:20

En pallkrage till är klar.

Lite gjord å fix sen kan det nig bli toppen! :)

Av Lisa - 23 april 2015 10:48

Denna förmiddagen har vi bara spenderat hemma.

Helt okej å skönt det med! :)

Nu är det dock dags att köra å lämna Leo en liten stund på förskolan.
Martin kommer som sagt tidigare så det blir en riktigt kort dag för den lille mannen i dag. :)

Jag ska bara sitta å lyssna hela eftermiddagen jag.
Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 23 april 2015 08:28

Sånt här blir jag glad av.
Hemmagjort, utan en massa kemikalier. :)
Å inte tar det särskilt många minuter i anspråk heller. :)

Till två Leo-portioner eller 1 vuxen portion behöver ni 250 gram frysta jordgubbar, 1/2 dl vatten å 1-2 msk socker som läggs i en gryta.
Puttra i hop på spisen tills jordgubbarna tinat å tillsätt sen en skvätt redning(potatismjöl utrört i vatten 1 msk vatten+1tsk mjöl ungefär) å låt bubbla i hop till kräm.

Fix, färdigt å klart.
Kan ätas varm eller kall å mixas om man inte gillar hela jordgubbar i. :)

Leo var lite skeptisk i går(jag fattar inte varför min familj inbillar sej att man måste köpa allt?!) men slök sen två portioner med kommentaren: "det här var ju jättegott trots allt" :)

Av Lisa - 23 april 2015 07:56

"Kaffe måste man ha! :)"
(Såg ni tjejen på yngsta mästerkocken som pratade om sina föräldrars morronvanor? *skrattar så den gråter emojien*)

Vi ska bara ut å skjutsa Viggo till skolan å sen hem å göra lyx-frukost.
Jag längtar efter lc-scones å Leo vill ha jordgubbskräm så det ska vi fixa. :)

Torsdagar är rätt bra sköna ändå.
Oavsett vilken tid på dagen jag har arbetstid! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards