Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Lisa - 1 maj 2015 18:27

Hur ljuvligt är det inte att det bara är fredag i dag? :)

Leo firar fredag med att äta ölkorv å dricka Cola i tv-soffan.

Vi kollar på bamse å tjuvstaden å känner oss som ett gäng urvridna trasor här.
Herregud att man aldrig lär sej att det inte finns någon som helst vinst i att sitta uppe en minut efter midnatt? :)
Jag har ändå powernapat en stund i eftermiddag.
Men ändå, 4 timmars sömn, det är i allafall den här tanten för gammal för att mäkta med. :)

Vi har precis avnjutit en prima grill-middag.

Fläskytterfilé i väldigt god marinad som även går att använda som sås till, schampi med en ny variant av salsa, ugnsbakad potatis med cheddar å sallad med mozzarella, jordgubbar å ruccola. :)

Hoppas ni har en fin kväll ni också.
Vi hörs igen! :)

Av Lisa - 1 maj 2015 13:21

Det kom en fläskytterfilé i vår sista matkasse.
Den försöker jag mej på att "hotta upp" med hjälp av vår grill-Gud Frederik Zäll! :)

Färska schampi ska få göra köttet sällskap på grillen å till det hela ska jag testa en ny sorts salsa å nån typ av sallad å potatis. ;)

Nu blir det dock säng-koma en stund, så jag orkar med fredagsmyset sen. ;)

Av Lisa - 1 maj 2015 08:34

En obligatoriskt lördagsbild, fast det bara är fredag! :)

Klockan två gav vi upp spelandet å bäddade ner oss å klockan sex väckte Martin mej så det finns en viss trötthetsrisk här denna första dag i maj. :)
Det sista Daniel gjorde innan han la sej var att dyrt å heligt lova att cykla till Ica efter frukost-frallor i dag, å mycket riktigt, dit är han på väg.
Martin gör honom sällskap i regnet medan jag å barnen väntar här hemma å fixar med frukosten. :)

Som ni tappra som kokade in under gårdagen säkerligen noterat blev det väldigt dåligt med matbilder under kvällen.
Men jag kan meddela att vi åt grillat kött(fläskfilé å kycklingfilé) med potatissallad å fyra olika såser(bland annat en kall bea-variant som Gustav gjorde som var super! :))
Till efterrätt hade vi ju limetårtan å till förrätten bjöd mamma å pappa på grillad baconlindad sparris.
Till sparrisen serverade de hollandaisesås å det mina vänner är ett hett tips till er, för det var en väldigt lyckad kombo. :)

Jag hade lite våriga planer för dagen(springa å sen bada i nytorpet. :P) å är lite besviken för jag hade inte alls räknat med regn i dag.
Passande väder när man sovit fyra timmar kanske så vi får se om vi bara vilar i stället eller om några planer skrider i verket. :)

Hörs gör vi ju alldeles säkert i allafall.
Hej så länge! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards