Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Lisa - 4 maj 2015 22:23

Bästa Ernst å GoT.
Tv-lyckan är total. ;)

Gonatt på er! :)

Av Lisa - 4 maj 2015 18:49

Kolla på mat-tv när man är vrålhungrig.
Inget att rekommendera. :P

Vi dissade ju som ni märkte det där med matkasse ganska så fort.
Dels för att jag tyckte det var för tråkiga smaker(senap eller curry jämt..!) men mest för att ingen i den här familjen kan äta bara för ätandets skull utan det måste även va något man är sugen på å njuter av för att vi ska bli mätta. ;)
Lite synd.
För tanken på en förenklad vardag är ju alltid lockande.

I vilket fall försöker vi i stället att göra egen vecko-matsedel där var å en får (o-c-h måste!) framföra önskemål å på så sätt hjälpas åt att bestämma.
Å sen är tanken att vi storhandlar på måndagar(strö-handling är ju rena rama döden för ekonomin.) å följer listan måndag-torsdag.

Så i går satt vi å lite i panik planerade upp en vecka med: köttfärssås, biffar, kyckling i sås å falukorv. *vettskrämd emoji*

Vi närmare eftertanke är det nog snäppet bättre att skriva den där listan på måndagar.
I allafall för min del, för då är jag som allra mest inspirerad, å hungrig. ;)

Nu skulle ju våra barn kunna leva på falukorv å biffar, men lite roligare vill ju jag ha det, även på vardagar. ;)

Leo verkar åtminstone va väldigt pepp på att veta redan på morronen vilken mat det bjuds på på kvällen för det första han sa när jag hämtade honom i dag(efter han befallt en kompis att hämta en spade..! *emojiapan som håller för ögonen") var: i dag ska vi äta köttfärssås. :D

Kan ni inte peppra mej med bra vardagsrätter?
Å gärna berätta hur ni löser
det här med vardagen å mat hos er?

Av Lisa - 4 maj 2015 16:01

En exeptionellt trivsam hämtning av stor son gick just av stapeln.
Å när vi kom innan för dörren gick de raka spåret in för å leka med lego på Viggos rum.
Tillsammans.

All min tömda energi fick en reboot! ;)

Å jo jag vet.
Dom äger ruggigt mycket av de där små plastklossarna.
Lådan har svämmar över.
Å det sen länge.
Någon som sitter inne med den optimala lego-förvaringen kanske?
Tipsa gärna om snygga, praktiska å lätt-lekta alternativ. ;)

Av Lisa - 4 maj 2015 06:39

Omg alltså.
Precis som befarat fick Viggo spel över att regn å skinnjacka inte är en bra kombo...!
Gnäll å skrik å pyl.

Å inte var det någon som ville vakna frivilligt heller.
Är jag i tid till jobbet i dag är det ett under alltså..

Men gomorron på er.
I dag orkar vi. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards