Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Lisa - 7 maj 2015 21:52

Mycket nöjd med min nya tidningshållare! ;)

Torsdagkväll igen.
Morron-yogan blev dagens enda träning å det får duga.
Har bestämt mej för att om jag känner stress inför träningen, då låter jag bli.
I 9 fall av 10 älskar jag ju det, men den där enda gången när kroppen strejkar, så lyssnar jag även fast det dåliga samvetet börjar gnaga så smått.

I morron väntar jobb å sen blir det fredagsmys med favorit-umgänget. ;)
Det ska bli fint väder så vi kör på grillat med 10 såser eller så ska nog de flesta bli nöjda å glada. ;)

Nu ska jag ordna det sista inför natten på min hay day-gård(nördvaring eller vad? :P) sen ska jag sova! ;)

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 7 maj 2015 18:35

Shit pomfritt vad jag reagerar på blodsockerfall theese days.

Nånstans där i flippet avbokade jag både träning å ärenden(vilket säkerligen bara resulterar i mera stress i slutändan..!) men jag orkade bara inte stimma i väg också.

En fördel med min reaktion på hunger är att jag blir panik-rastlös också å får saker å ting gjorda.
Med hjärtat hårt bankade i bröstkorgen förvisso(å det har inte lagt sej än) men ändå huset är dammsuget å alla löst bråte undanplockat.
Å så har barnen städat sina rum.
Under något som kan liknas vid diktatur-former å utan någon som helst pedagogik, men i allafall.
Städade gjorde dom! :)


Resten av kväll vigs åt att få ner pulsen å reparera familjerelationerna ingen helgen. :P

Av Lisa - 7 maj 2015 17:09

I dag står det myxket riktigt falukorv.

Bara det att barnen åt det i går också....

*emojiapan som håller för ögonen*

Själv håller jag på att förgås av hunger i blodsockerfall(åt en salladstallrik på skolan tjugo i elva?!) Jag stressar, överreagerar å katastroftänker i väntan på kryddkorven(funkar alla dagar. :P) som Martin är å panik-köper i detta nu...! :)

Att jag aldrig nånsin orkar lära mej att planera så det funkar.

Jag har ju haft tio år att lära på mej liksom...?!

Av Lisa - 7 maj 2015 06:55

Inleder denna dag på yoga-mattan! ;)

10 minuter yoga-quickfix på yogastudio-appen som jag hoppas kan bli en vana! ;)

Just i dag är jag anigens strl i benen efter gårdagens lopp men det är ändå inte så illa som man kunde trott. ;)

I dag ska jag som sagt spendera förmiddagen i hop med Viggo i skolan å sen gå på jobbmöte.
I kväll är det cirkel på Motiva å innan dess måste jag trycka in några ärenenden.
Intensiv vecka det här, å den är inte slut ännu.

Nu tar vi lite frukost, så hörs vi sen! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards