Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Lisa - 25 maj 2015 20:54

Ja du Ernst.
Just nu känns det inte precis som jag har någon tid att spara på...!

Måndagar.
Min enda sena arbetsdag som resulterar i en betydligt kortare kväll än alla andra dagar.
Jag har varken hunnit duscha eller träna(nej inte hela världen, men jag mår bättre när jag får in det i planeringen!) men väl freestyle-handlat(ingen lista=inte en droppe mjölk eller en enda fryspåse inhandlad!) å stekt omelett å ätit å kvällsmyst med Viggo.
Å allt innan klockan åtta.

Det låter kanske inte så mycket, men det var utslitande ändå.
I synnerhet när man arbetar med människor hela dagen å sen sällskapar i affären med en non-stop-pratade snart-femåring med en ganska gäll röst som konstant babblar om hur mycket 3 plus 3 är å vad som rimmar på stol(osv osv osv!) :P

Den sista tiden av dagen ska användas väl.
Till avkoppling.
Först det sista av Ernst i Toscana(vad jag älskar den mannen. jag önskar jag var så passionerad!) å sen, vad jag hoppas på, en magisk timme i fantasy-världen som är games of thrones! :)

Puss å kram på er sov så gott! ;)

Av Lisa - 25 maj 2015 17:46

Det där med å handla när man är hungrig...! :P

Det kan bli spännande å se vad vi har slängt ner sen när vi packar upp.

En hel massa onödigt å typ ingen middagsmat gissar jag... :P

Av Lisa - 25 maj 2015 16:14

Fick ett väldans fint brev i dag:

Av Lisa - 25 maj 2015 13:38

Jag sprang ett varv genom stans butiker nu på lunchen för å spana efter en passande klänning att ha på ett midsommarbröllop.

Jag vill ha en lång, ärmlös(helst inte smala axelband) som inte sitter klistad på kroppen i ett glatt mönster eller färg.

Hittade en potentiell kandidat i den här:

Den fanns i fler färger å mönster å uppfyller de flesta av mina krav.
Men.
Skurningen i ryggen ser ut såhär:

Å då krisar jag i hop en aning å undrar vad i hela friden man har på sej under?!

Jag trodde det skulle bli ganska så enkelt att hitta en klänning, men nu fick jag lite halv-panik faktiskt...

Av Lisa - 25 maj 2015 06:46

Stinas liljekonvaljer stod kvar på altanen när dom hade åkt hem i går.
Det betyder att dom är mina nu! ;)

Måndag i dag å jag har sovit ovanligt bra i natt.
Kanske för det kändes okej redan i går att helgen var slut?
Kanske för jag inlett nedräkningen till semestern?
;)
(Fyra veckor kvar!)

Då inleder vi min sista vecka som 20-nånting å hoppas att lyckan efter helgen kommer lysa över oss! ;)

Ha en bra måndag!
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards