Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Lisa - 1 juli 2015 20:33

Får nog införa drink-onsdagar varje vecka från å med nu.
:)

Pina Colada har vi här! :)

Av Lisa - 1 juli 2015 19:23

Frozen raspberry daiquri.
Mixa 8-10 hallon(jag tog frysta).

Blanda med 2 cl limejuice, 2 cl sockerlag(smält 1 dl socker i 2 dl kokande vatten. Låt kallna. Håller sej i kylen i evigheter med ett lock på. :P), 3-4 cl ljus Rom å krossad is(lägg isbitar i en kökshandduk å slå sönder, antigen mot stenen på uteplats, eller ännu lättare med en hammare. :P)

Farligt god må jag säga. :P

Av Lisa - 1 juli 2015 14:58

...Drink-onsdag. :D

Det är jag helt säker på! :)

Av Lisa - 1 juli 2015 11:39

Bada, bada, bada! ;)

Vilken lycka! :)

Av Lisa - 1 juli 2015 10:22

Såhär glada blir man när man får tjyvsmaka kaka INNAN frukost. :)

Nu är det bara tre dagar kvar.
Sen är det slut med långa sovmornar å latheter. :)
Å ingen är gladare för det än jag. :P
För då går Martin också på semester.
:D
Hurra vad härligt det ska bli! :)

Av Lisa - 1 juli 2015 08:59

Tidigt i våras hade jag en vison som hur jag framåt sommaren skulle stiga upp lite tidigare för att hinna dricka altan-kaffe innan jobbet.
Berättade för en kollega vet jag, om det skulle va värt det å hur det skulle sätta ribban för dagen.
Hur många gånger hände det i verkligheten innan semestern?
N-o-l-l..!
Inte för att jag inte ville. Utan för det aldrig var tillräckligt varmt...

Nu däremot.
1 juli(gah. Jag har varit trettio i en månad!) å jag drar upp rullgardinen till en klarblå himmel på första gången sen jag vet inte när å dricker kaffe på altantrappan förståss! :)

Ska dock inte sitta här så där monster-länge i dag för vi har planer om stranden.
Tänkte ta pannkakor med oss då det ska fixas efter frukost. ;)
Nya kakor fixade barnen(å Martin) i går så det behöver vi inte tänka på. ;)

Hoppas ni får en fin dag å kan njuta av sommaren. ;)
Juli var det!
Let's do this! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards