Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Lisa - 8 juli 2015 19:13

Pappas kokta kräftor med den godaste lagen ever! :)
Perfekt smak av dill å salt! :)

Å en hel massa annat smarrigt till, bland annat en mycket lyckad romsås! :)

Romsås till skaldjur eller fisk.
2 dl créme fraiche, 1 dl gräddfil, 1/2 dl majonäs, 1 burk rom(jag tog vanlig röd), saft från 1/2 citron, 1 vitlöksklyfta å hackad dill.
Blanda i hop, salta å peppra.

;)

Å så var det dessa godingar med.
Ugnsrostade tomater.

I dag använde jag mej av halv-stora cocktailtomater som jag halverade.
Har jag mindre brukar jag bara slänga mer hela klasar, med kvist å allt. :)

När tomaterna är på plats i formen ringlar jag över olivolja å balsamvinäger.
Saltar med flingsalt å svartpeppar.
Tillsätt någon form av sötma(råsocker, honung exempelvis) å gärna färsk timjan eller oregano på toppen.
Sätt in i ugnen på 150 grader i två timmar.
Plocka ut å njut! :)

Nu ska jag dyka ner en stund i senaste utgåvan av MittKök innan barn ska läggas å vi ska se på Beck! ;)

Vi hörs! ;)

Av Lisa - 8 juli 2015 16:33

Vi tog oss en tur in till stan.
Hann dock inte ens parkera innan det mysiga planerna grusades av suspekt ljud från bilen... :(

Det blev ändå ett snabbt stopp på torget å ett på lekplatsen innan vi försiktigt körde hemåt igen.

Martin har spenderat eftermiddagen med att försöka hitta vad exakt det var som lät, men inte hittat något uppenbart trasigt.
Den ska besiktigas i morron, bil-skrället, så får vi se vad som sägs där.
Förhoppningsvis var det bara nån sten som for in olyckligt eller något ytterst lätt(å billigt! :P) ordnat! :)
Jag vill verkligen kunna köra till stugan..

I kväll ska vi äta skaldjur här.
Hittade en hummer i frysen å en liten tunna med egenkokta kräftor! ;)
Till detta blir det även räkor å aioli å romsås å lite vb-paj å bröd. ;)
Å ugnsrostade tomater som ska bakas länge i låg värme å som redan nu doftar magiskt gott! ;)

Efterrätt blir det också i form av ett litet kylskåpsrens. :)
Lemoncurd/marscapone-kräm med maränger å jordgubbar! :)

Det känns som lördag i dag å det är väl då om något som semestern är underbar?
När man inte riktigt vet vilken dag det är. ;)

Av Lisa - 8 juli 2015 11:44

Vi tänkte köra till stugan i morron...

Det slår liksom aldrig fel det där.
Vinterkyla å regn, det känns som vi kan det nu.

Men ändå.
Fiska å plocka svamp å bara va, den tanken lockar rejält! ;)

Av Lisa - 8 juli 2015 09:13

Lite mulet i dag så vi satsar på en utflykt in till stan framåt lunch. :)

Innan dess, frukost å ingen stress! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards