Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Lisa - 27 juli 2015 20:54

Ernst, Martin å jag ser den nästa sista Falken på netflix(det finns fler sen väl?) i väntan på att barnen ska komma hem. ;)

Av Lisa - 27 juli 2015 19:19

Hela dagen har Martin sagt att han ska grilla i kväll.
Hela dagen har kag tvivlat å frågat om vi verkligen ska grilla i kväll.

Å grillat blir det.
Å tänka sej.
Det regnar inte ens! :)

Det blir någon slags Texas-stek med spett å bea-smör å grillsås. ;)

Middag på tu man hand blev det visst också då barnen är på äventyr med sin farmor.
Inte ofta vi äter ensamma precis.
Ska bli ganska trevligt tycker jag allt!

:D

Av Lisa - 27 juli 2015 15:27

Fatta att jag just blev färdig med badrummet.
Lite drygt tre f*cking timmar har jag ägnat åt den städningen.
Jösses alltså.
Så. Mycket. Skit.

Men nu är det ordning å reda.
No more amningsinlägg eller barnlås på skåpen eller fullproppat med gamla burkar å krämer å mediciner.
Bara sånt vi använder fick va kvar.
Å tre par gamla glasögon...?!
Kan man skänka dom eller har jag drömt det?

Kolla denna knäppgöken da?
Alltså, jag höll på å kissa ner mej när jag först hittade honom där, för då satt han där precis som ingenting å lekte.
Såg så knäppt ut, hur skönt kan det va liksom? :)

Är i valet å kvalet om jag ska ge mej i kast med mer städning nu när jag ändå är inne i ett flow..?
Behövs på fler ställen vill jag lova...

Men sen ska jag ju i väg å träna med, känns bittert å sluta mitt i något å sen ha det sista över sej när man kommer hem med.
Vi får se hur det blir, det är ju onekligen himla skönt när det är klart! :)

Men först en slurk med kaffe till å surf-span efter något diskret som motsvarar funktionen i ett svettband men inte skriker lika mycket åttiotal som originalet! :)
(Finns det? :P)

Vi hörs sen! :)

Av Lisa - 27 juli 2015 12:14

Storstädning av badrumsskåp pågår! :P

Ut med amningsinlägg(tre paket?!) å gammal medicin.
Det var inte en dag för sent! :)

Av Lisa - 27 juli 2015 09:29

Vi inleder sista semester-måndagen på samma sätt som 98% av alla semesterdagar hittills. ;)
Med kaffe innan frukost.

Det har varit alldeles för många kallar mornar denna sommaren, å även i dag sitter jag inne å inte ute på trappan som jag önskar.

Sitter å funderar på hur den här sista lediga veckan ska användas.
Till å jobba tillbaka rutiner å förbereda inför hösten eller om man ska spåra ut in i det sista å verkligen få ut det maximala av förlustelsen som semestern inneburit so far?

Vädret suger, å ja, jag sur för det.
Det känns som mitt första alternativ ligger närmast till hands helst med tanke på att det hade varit skönt å inte återgå till vardagen med andan i halsen å ha missat en massa man borde ordna..
Been there done that liksom.
Å om sommaren mirakulöst gör en comeback när jag börjat jobba hade det varit det bästa om inte måsten som ska avverkas nu forfarande släpar efter.

Vi har lite kvar å se fram emot också.
Tex.stugan med alla syskon å respektive på fredag! <3
Men närmast ska vi äta frukost(kantareller som vi fick av M å
P!) å i kväll ska jag masa mej till gymmet å GRIT:a en sväng! :)

Vi hörs strax igen!
Kram å hej så länge! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards