Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Lisa - 21 augusti 2015 18:06

En ny favorit hos mej. :)

Blanda nötfärs(ca 700 gram hade jag i dag) med 2 msk kalvfond å salt å peppar.

Forma stora biffar å tryck ut ett hål i varje med ett glas(eller äggkopp om burgarna är små, eller ölburk då om ni känner för det. :P).
Linda bacon kring burgarna å fyll hålen med vad ni kan tänkas gilla. ;)
Jag har riven cheddar, hackade jalapeños å philadelphiaost.

Lägg burgarna på grillen(eller i ugn) å grilla på ena sidan tills osten smält å baconen fått färg.
(Nötfärsen behöver ju inte va helt genomstekt, men med locket på grillen funkar det även med blandfärs om man lyckas köpa fel. *vettskrämd emoji*)

I kväll serverar vi hemmagjorda klyftpotatisar, aioli å en magisk varm cheddarsås till men det funkar med vad som kan tänkas passa till vald fyllning. :)

Av Lisa - 21 augusti 2015 16:42

Man kan säga att det sannerligen är ett blåbärsår.
I skogen har jag kammat noll, men i trädgården så..! ;)

Det är väl tredje skålen vi fyller från våra buskar! :)

Puh vilken lång vecka det har varit hörrni. Nu är det äntligen helg.
Å åtminstone lite mer tid.
Vi firade in med ett dopp i sjön, som svalnat nån grad sen i går, å var ännu mer njutbar.
(jo. jag har fröken tvärtemot å gillar lite kallare vatten. :P)

Vi väntar hem Viggo från en kompis å ska grilla beercan burgers så fort fredagsgodiset har inhandlats. ;)
Å sen ska här byggas partytält till morrondagens kräftskiva å mysas till Fångarna på fortet. ;)

Vi hörs lite senare.
Trevlig helg på er! :)

Av Lisa - 21 augusti 2015 07:33

En liten fredags-groupie! :)

Full fart mot helgen var det här! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards