Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lisa - 4 augusti 2015 07:21

Jag tänker som så, att om sommaren äntligen kommer nu, då vill i allafall inte jag stänga in mej på gymmet på kvällarna...

Så, morronträning it is! :)

I dag är det då back to work på min tisdag-fredag-arbetsplats också.
Sitter ensam vid frukostbordet(eller ja, Ernst är här å tigger loss med såklart. :P) å avundas barnen som ska åka ut på havet med mormorn å morfarn i dag.
Tänk vilken lyx att få avsluta sitt sommarlov såhär? :)

Jag är rätt nöjd ändå, för även om det känns mer än ironiskt att sommaren infinner sej prick å precis när mina sex lediga veckor tar slut, ser jag hellre att solen visar sej nu än inte alls.
Vi får se till att utnyttja kvällarna till fullo helt enkelt. :)

Ha en bra dag.
Så hörs vi eftermiddag! :)

Av Lisa - 3 augusti 2015 20:17

Först jobb å sen...

Äta, handla, springa å bada! :)

Av Lisa - 3 augusti 2015 16:04

En katt som är uttråkad på att va hemma själv mötte mej med ett jam redan när jag satte nyckeln i dörren. ;)

Det gick fint å jobba, även om vi inte precis mofflade på i helfart såhär på första dagen.

Är hemma nu som ni förstår å funderar på hur man bäst spenderar en barnfri kväll såhär första arbetsdagen efter semestern, förrutom å längta i hjäl sej efter sin kids då.
Vi hade planer å springa ganska omgående.
Tillsammans.
Jajjemen.
Martin också.
Men sen gjorde sommaren en comeback å det ca en miljon grader ute plötsligt.
Dessutom är jag dödshungrig så vi får nog stuva om lite i planen.

Men det är många timmar kvar av dagen, å Martin jobbar nära så vi ska nog hinna med.
Både äta, springa, handla å viktigast av allt: bada. ;P

Vi kör på enklast möjliga middag dvs. Grillad kryddkorv.
Å till det blir det lowcarb-bröd som jag ska slänga i hop snarast nu.
(Sök i bloggen bara, receptet finns här!)

Vi hörs lite senare med uppdate på hur det gått med alla storslagna planer! :)

Kram å hej så länge!

Av Lisa - 3 augusti 2015 06:58

Sex veckor lediga har passerat.

Så var det dags att plocka ner dom där nycklarna i fickan igen.

Jag somnade utan svårighet å sov prick å precis tills Martins klocka ringde, å det är väl ett tecken på att man faktiskt trivs med sitt jobb ändå? ;)
(Eller att man är gammal å sliten kanske?)

Själva jobbet känns helt okej som sagt, men det där med tiden i från barnen.
Det är något jag aldrig kommer trivas med.
I dag blir det läääänge också, då de ska sova hos M å P å hämtas först efter jobbet i morron.
Skön avslutning på sommarlovet för dem dock.
Lyxlira med favoriterna ett dygn å bli riktigt bortskämda. ;)

Ha en bra dag.
Så hörs vi sen! ;)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 2 augusti 2015 19:58

En sista strawberry daiquiri får av sluta semestern 2015. :)

 


[Bild]

Leo klappade mej på magen innan å undrade varför jag såg ut som jag skulle ha en bebis.
Så man kan nog säga att denna sommaren inte har gynnat min kropp precis.

Men i morron är det över å back to usual igen.
Inget socker å inte en massa vitt mjöl å en massa träning! :)

Men först, en sista drink som sagt å en stund på vår pimpade altan! ;)

Av Lisa - 2 augusti 2015 16:38

Efter vår lilla tur till metropolen Hoby körde vi hemåt Karlshamns hållet igen med sikte på havet! ;)

Vi köpte med oss (skräp-)mat till lunch å bara njöt av lugnet! ;)

Å så badade vi(såklart!).

Riktigt kallt, men ni vet ju hur vi är.
Finns det vatten å sol(inte ens det är nödvändigt när man tänker efter. :P) då bara måste man i. :)

När vi kom hem skruvade Martin upp våra nya rullgardiner(inköpta i mairo-shopen med 30%!) å då fäste vi upp ljusslingan vi hittade på Karlssons! :)

Blev verkligen bra!
Å löftet om att faktiskt få ordning på altan/uteplats i år har äntligen infriats. :)
Vi har planer på lite mer lull-lull, men i det stora hela var gardinerna sista pusselbiten! :)

Resten av dagen spenderas med å umgås, äta något lättare å förbereda det som går inför i morron.
Barnen ska va med M å P från i morron bitti tills på tisdag efter jag slutat så det blir lite mjukstart ändå. ;)

Hörs senare! ;)

Av Lisa - 2 augusti 2015 12:17

Inte trodde jag att Bräkne-Hoby var ett så ypperligt ställe att söndags-utflykta till å att spendera pengar på..!? :)

Av Lisa - 2 augusti 2015 10:49

Semestern 2015.
Sista dagen i dag.
Det varken regnar eller blåser så jag passar på att vara utomhus. ;)

Hela året har jag varit utväntandes på sommaren, å så kom den aldrig.
Man kan inte göra något åt vädret, å det är inte lönt å pipa över, men jag hade hoppats på betydligt fler bad under semestern såklart.

Vi har mycket härligt att se tillbaka på, det har vi verkligen, å vi har njutit ändå, det har vi verkligen.
Men ändå, denna sommaren går inte till historien som den bästa precis.
Det låter bittert, jag vet, men livet är inte allt på topp.

Tyvärr var det inte bara vädret som inte blev som jag tänkte mej, men jag forsätter å hoppas på att hösten blir bättre än bäst nu.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards