Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Lisa - 1 september 2015 21:13

När ska emojis gå å avända i den här sabla bloggappen?
Jag saknar dem för å få en fulltalig kommunikation.
:P

Det där jag skrev innan om att det var värt 500 å lämna in telefonen?
Glöm det! Det funkar inte.
Den dör lika fort som innan. :(
Det var garanti förståss. Men suck så drygt att behöva köra till stan igen med den.

Anyway.
Har HIIT:at en timme i kväll å har väl inte så mycket mer å tillägga.

Vi hörs tomorrow! ;)

Av Lisa - 1 september 2015 12:44

Alltså.
Jag har ju lärt mej hur mycket jag "behöver" min mobil nu när den varit batteridöd i tid å otid.
Kan inte bestämma mej för om det är tragiskt eller komiskt hur mycket jag använder min telefon.
*emojiapan som håller för ögonen*
Lämnade in mobilen för batteribyte i dag.
(15 minuters väntan för 499. Lätt värt. Särskilt när någon annan betalar. <3.)

Det skulle ta en kvart.
Tack sa jag å gick ut från butiken.
Utan att kunna kolla när den där kvarten passerat.
Ingen mobil. Ingen klocka.
Fick fråga diverse randoms efter tiden.

Gick in på bolaget när vi ändå väntade.
Tänkte köpa ett av de magiska goda vinerna pappa hade med sej till stugan(sååå bra han är på å köpa gott, men det är en annan historia. :P).
Hade fotat.
Utan mobil, ingen bild.
Ingen aning om vilket vin jag skulle handla.
:P

Iphonen alltså,
Det måste va den bästa uppfinningen ever?
:D

Vi åt faktiskt en "andra frukost" på stan med.
På Elises på Flaggen.
Supermysigt! ;)

Nu inväntar vi den stora pojken å ska fixa lite piroger till mellanmål(enklast möjliga, smördeg på rulle med tacofärs i!).
Sen forsätter vi bocka av på måste-listan som sakta men säkert blir kortare! ;)

Av Lisa - 1 september 2015 08:57

Där står väl han å knyter sina skor.
:D

Han har cyklat till skolan själv, har "kanske" en tjej å lär sej läsa.

Han är världsbäst men har precis som jag så svårt att tro på sej själv.
Äskade, älskade son.
Om du bara visste vad du gjort för mej! <3

Av Lisa - 1 september 2015 08:19

Här vabbas det alltså med en kärnfrisk unge.
Han är rastlös å pratar konstant å är precis som vanligt.

Så drygt med den här "känsligheten" å jag undrar hur många onödiga vabdagar vi lagt på detta egentligen?
I vilket fall.
Kräkts har han gjort å hemma blir vi.
Inte mycket att älta i, men det känns så surt både ekonomiskt å för Leo att va hemma när det egentligen inte hade behövts... :/

Jag ska använda denna tisdag till å bocka av en ganska så lång att-göra-lista.
Oljelampan lyser i bilen bland annat, å det föll tydligen på bil-analfabetens lott att köra å fixa. Som jag hatar sånt, men olja måste vi ju ha...

Det blev en lyckas tisdag för den stora pojkens del.
Han fick nämligen gör det att han tjatat om sen första dagen i förskoleklassen: cykla till skolan själv! ;)
En anigens nervöst för mamman, men nån gång måste man släppa dem eller hur?

Nu ska jag å Leo fixa med hans kalasinbjudningar å beställa lite smått å gott till samma dino-kalas! ;)

Vi hörs om en stund! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards