Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Lisa - 3 september 2015 19:35

Spök-katten i egen hög person.
Nio veckor ute nu.

Undrar om hon tänker komma in snart? ;)

Har just bäddat ner Leo här.
De andra två är som sagt inte hemma så nu blir jag ensam vaken i huset.
Ska väl mest sköta undan lite disk å tvätt å sånt i väntan på dom stora boysen.

Har jag tur är de hemma i någorlunda god tid så vi hinner se den absolut sista Falk-filmen i kväll. ;)
Såg den näst-sista i går å känner väl inte precis för å vänta länge på slutet! ;)
Jäkligt bra filmer det där! :P

Nä.
Lite nytta då.
Here we go! :)

Av Lisa - 3 september 2015 17:49

I dag har jag äntligen träffat henne.
Kärleken.

Världens pyttigaste lilla Alice.
<3

Första bebisen i min absolut närmaste krets, född när jag inte har en egen, gör henne speciell på något vis.
I brist på syskonbarn tänker jag att hon funkar prima som "min". :D

Av Lisa - 3 september 2015 08:24

Citron å ingefärsdryck.
Det godaste å dricka på morronen.
Näst efter kaffe förståss! :)

I dag är jag riktigt förbannad på mej själv.
La mej i går med känslan av att allt kändes okej å ett morrondagen skulle bli en prima vändning.(nä hoppet är det faktiskt inget fel på!) å vaknade ändå med ångest så stark att den är fysisk. Tryck över bröstet, huvudvärk å allmän rastlöshet.
Jag vet inte om jag ska låta skiten ta överhanden en stund å lipa över sånt som ändå inte går å påverka(rädsla för döden exemplevis. det finns inget rationellt i ångest-tankar å så är det med det..!) eller om jag bara ska ryta till åt mej själv å get-a-grip..?!
Det lutar väl åt det senaste, för i dag är det äntligen slut-vabbat. :)

Det är alltid svårt å veta om jag ska låtsas för er eller inte.
Skriva lite käcka rader å sen hantera allt det där tråkiga mer privat.
Men nä.
Även fast jag vet att jag har en hel del haters så väljer jag att va öppen, även om det kan blir långtråkigt för er.
Det hjälper att "säga saker högt" å jag mår redan lite bättre! ;)
Å jag lovar, att de där glada inläggen på så vis blir lika ärliga å äkta som de här andra.

Den torsdag innebär i vilket fall jobbmöte för min del.
Ingen höjdare å sitta stilla in ett rum en dag som denna, men det är ändå skönt med riktig vardag igen.

Eller riktig å riktig, kvällen blir lite ovanlig ändå, för Martin å Viggo ska åka till Mjällby å kolla när U21 landslaget möter San marino så jag å Leo blir ensamma.
Synd på missad träning, men vi får väl svinga lite kettlar hemma. :)

På tal om träning måste jag verkligen hitta ett sätt att få ordning på benhinnorna.(skor, värma upp, inte springa på asfalt, "gå av"?!? Hjälp mej gärna!)
För som det är just nu våga är jag mej inte ut på mornarna, helt ouppvärmd, å det känns så synd för det är så härligt att bege sej ut just på mornarna. Hela dagen blir liksom bättre av det!

Nu ska vi dra bort till Ica å handla lite innan Leo ska lämnas.

En sista fråga bara: utegympaskor till skolidrotten? Viggo påstår att alla klasskompisar har köpt nya särskilt för ändamålet?
Är det rimligt?
Jag tyckte han kunde ha ett par gamla nu de veckorna de gympar utomhus men det fick jag ju höra.. :/

Ha en bra dag!
Vi hörs!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards