Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 september 2015

Av Lisa - 4 september 2015 19:09

Viggo! :)

Är han inte Fab så säg? ;)

Med nån slags starwars-tunika å tomteluva kvällen till ära! ;)

Av Lisa - 4 september 2015 16:51

Här vankas det förälskade räkor(bara sök i bloggarkivet!) å ett glas Ernst-vin! :)

Å när tiden är inne intar vi sofforna å fredagsmyset framför Fångarna på fortet precis som sej bör! :)


Skål för det! ;)
Låt helgen börja helt enkelt! :)

Av Lisa - 4 september 2015 07:41

En vecka till snart passerad..!

Mina, fortfarande lika ljuvliga skor, sprider lite införhelgen-pepp denna kyliga morron. :)

Gick å la mej vid nio i går kväll, däckad av feber å en hals som gjorde ont.
Det slog till från ingenstans å hela natten har varit orolig.
Nu när jag vaknade är det bara ett litet svid i halsen kvar.
Tack å lov! :)

Ska jobba mina timmar å sen ser jag fram emot en helg med pool-spel för Viggo å bara lugn i övrigt! :)

Ha en bra dag hörrni!
Hörs sen! ;)

Av Lisa - 4 september 2015 06:55

Ni vet ju det mesta om vad som händer här, i min lilla värld å ni vet att jag inte brukar bli särskilt politisk eller ens berör ämnen större än i vår egen lilla bubbla.
Det är inte att jag inte har större åsikter än så, utan det är bara inte den typ av blogg.

Men.
Alla regler har undantag.
För mitt i alla mina i-landsproblem, stora som små så jag å min familj ett hus, mat på bordet å övriga familjemedlemmar på max ett par timmars avstånd.

Inte alls särskilt långt från oss finns det människor som inte har det så.
Föräldrar som sätter sina barn på båtar de vet är dömda att sjunka för å fly för risken med att stanna hemma är större.
Människor som övergivits å männsikor som behöver hjälp.

Så min vädjan denna fredagsmorgon blir Martins monopol-mantra "många bäckar små" å en vädjan om att ni, som jag, skänker en slant till hjälparbetet för dessa männsikor på flykt.

Ingen kan göra allt.
Men vi måste göra något!

Jag har fortfarande hopp om mänskligheten.
Har ni?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards