Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 september 2015

Av Lisa - 10 september 2015 20:41

Leos femårsdag var det ja.
Å var ska jag börja?

Först jobbade jag å blev inte något klokare gällande framtiden där.
Hämtade upp Viggo å Leo körde till väggabadet.

Där var stora bassängen precis lika iskall som alltid å badvakterna patrullerade två å två likt militärer men barnen hade skoj å Leo hoppade å simmade på det djupa för glatta livet! ;)

Var färdigbadade runt halv fyra å då var Viggo dödshungrig.
Min telefon hade såklart legat i skåpet å laddats ur så jag fattade det briljanta beslutet att köra till Elgiganten å köpa mej en ny laddare(att ha i väskan/bilen!).

Jag frustade in där genom dörrarna, ställde mej mitt i gången å ropade: i-phone-laddare, likt någon from av actionhjälte som äntligen nått sitt mål. ;)
Fick tag på en 1 meters å rusade vidare till kassan där jag blev tillfrågad om påse å svarade, med halvspeedad röst: "påse?! Nej för fan jag ska slita upp den på väg till bilen här."
Jösses! De kan inte trott jag var riktigt klok, eller så har de sett mobilabstinens förr. :P

Nu var det inte ens sant, det där med å slita upp den på stört, för vi hade även tagit sikte på McDonalds.
Sagt å gjort. Tog väl dryga 20 minuter, minst å få maten(gick väl ingen nöd på mej precis, för jag hittade sällskap. :P) å jag hade sagt till mamma att vi skulle va hemma till fyra.

Det var vi inte, men väl till tjugo över, å då möttes Leo av ännu mera sång å paketet med plus-plus å ett likadant fin-glas, med rosa fot, som han alltid trånar efter hos M å P. ;)

Mamma å pappa avlöstes sedermera av en styck moster/syster å med gemensamma krafter lyckades vi både fundera ut mat, handla å laga middag samt agera efter-olyckan-hjältar på hemvägen från Konsum. ;)

Nu är huset tyst å tomt igen.
I morron forsätter vi fira femåringen med önskemat(för nej, McDonalds ville han inte ens ha egentligen?!) i form av fondue å så ska de sista baket å fixet ordnas. ;)

I kväll ska vi testa den nya svenska serien på femman är tanken.
Om jag ens orkar va uppe så länge...? :P

Tack för i dag i allafall.
Kram på er! ;)

Av Lisa - 10 september 2015 17:36

Ni får hålla tillgodo med ett snabbt hej här.
Vi har lite fullt upp(å en liiiiten batteridöd..! :P) just nu.

Med å laga middag bland annat. :)

Av Lisa - 10 september 2015 06:38

Å hipp hipp hurra för Leo i dag! :)

Viggo vaknade innan min klocka(för andra dagen i rad) så redan innan sex sjöng vi för vårt födelsedagsbarn.

Nu tar vi som sagt en kort dag på jobb/förskola/skola följt av en runda till väggabadet! ;)

Ha en bra dag.
Vi hörs! :)

Tänk att vi fått va dina föräldrar i fem år? <3
Tack för allt du ger oss älskade Leo! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards