Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2015

Av Lisa - 9 september 2015 21:58

Man kan verkligen påstå att Sookie kapitulerat å flyttat hit på riktigt nu. ;)

Har lagt fram paketen å förberett en bricka åt morrondagens födelsedagsbarn.
Förhoppningvis är han lika trött i morron bitti som han varit hela veckan å blir väckt å överraskad av vår skönsång. ;)

Jag slutar tidigt i morron å tänker ta med barnen till väggabadet en stund på eftermiddagen. ;)
Sen fortsätter kalasförberedelserna å så ska vi förståss mys-fira Leo lite på kvällen med. ;)

Nu ska jag bädda ner mej å hålla tummarna för en host-fri natt! ;)

Sovgott!
Kram å hej!

Av Lisa - 9 september 2015 18:25

Vi ska fira Leo med kak-kalas på lördag.
I dag har jag bakat första tårtbottnen å brysselkex! ;)

I de mycket tjusiga färgerna, cerise å orange! :)

Ett par tre favoritsorter till ska vi nog hinna baka innan vi känner oss klara. :)

Tårtorna kommer bli glutenfria, men brysselkexen å kolakakorna lyckas jag inte med om de inte bakas på vetemjöl.
Några sorters naturligt glutenfria ska vi däremot också bjuda på. ;)

Vilka det blir, å recepten får ni lite senare! ;)

Av Lisa - 9 september 2015 15:35

Är det det här som kallas att ha två katter? ;)

Hyfsat okej med varandras närvaro verkar dom ändå va nu! :)

En Ernst å en Sookie aka Spöket.
Hoppas vi får rå om dem tills de blir gamla! <3

Av Lisa - 9 september 2015 07:01

Här ser ni någon som hostat hela natten.
Å en något galen åttaåring.
:)

En hostattack mitt på dagen i går å i övrigt ganska så återställd från förkylningen.
Trodde jag.
Tills jag la huvudet på kudden i går å hostan-from-hell gjorde sitt intåg.
Har sovit som en kratta mellan hostattackerna å humöret denna morron är där efter.
:/
Jag ger det en natt till, sen åker jag till sjukan å får riktig medicin!

Onsdagen innebär förståss jobb.
Sen hem å laga länge utlovad ugnspannkaka(som säkerligen "bara är gott hos andra"..! :P) å baka tårtbottnar! ;)

Kanske hinner jag ta ett varv med dammsugaren med, annars får vi spara det projektet tills i morron! :)

I vilket fall.
Dags å dra.
;)

Kram å hej så länge! ;)

Av Lisa - 8 september 2015 21:07

På torsdag blir vår minsta 5 år! <3

Av Lisa - 8 september 2015 20:21

Var inne på Lindex på lunchen i går å köpte ett par presenter till Leo (å Alice!).
Så mycket fint de här just nu.
Kunde köpt allt till bebisar å så förälskade jag mej i den här västen:

Tror ni jag kan övertala något av barnen att denne måste ha en röd väst nu till hösten? ;)

Av Lisa - 8 september 2015 19:29

Jajjemensan.

Tappat plånboken(å fått tillbaka den. :P) på Ica, ätit lite hämtmat å försökt locka tillbaka spöket in nu till kvällen.
Det var min eftermiddag det.
;)

Det rullar på som man brukar säga.
;)

Av Lisa - 8 september 2015 16:08

Snacka om å somna sittande! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards