Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lisa - 9 oktober 2015 14:09

Körde in en snabbis till stan i jakt på den där presenten å kanske möjligen något snyggare inte-bara-vardag-utan-lite-mer-till-fint-plagg åt mej.

Helst av allt ville jag ju ha den där prickiga T-shirt/klänningen från bikbok(som ni kanske minns?) men den fanns bara i XS å S i dag också.
Kollade vidare på Cubus utan framgång å sen H&M.
Där fanns det faktiskt en grå/svart klänning i samma modell som den prickiga med lite detaljer som gjorde den lite mer festlig.
Bara ett problem, den hade trycket "i live to party" över hela bröstet.
:D
Ha,ha,ha! ;)
Kändes inte särskilt aktuellt för en 30årig morsa alltså. :P
Övrigt utbud var så gott som uteslutande ribbstickade polos(been there done that!) eller andra supertajta plagg.

Gav upp å drog till Lindex(som tillsammans med Kappahl får bli de säkraste korten för mej framöver!) å hittade mej faktiskt en blus.
Svart/vit förståss! ;)

Leggingsen på bilden fyndade jag på Lindex med för en femtiolapp å ska användas den dagen jag får tag på en vettig klänning. :P

Sprang förbi torget å köpte lite nytt till krukorna inomhus. ;)

Presenterna hittade vi på Coop på hemvägen. ;)
Vi slog även till på hämtmatslunch å lite fredagsgodis så nu kan helgen komma när den vill. ;)

Nu är det dags för lite eftermiddagskaffe följt av fredagsfyset! ;)

Hörs lite senare! ;)

Av Lisa - 9 oktober 2015 09:16

"Leo, när vi vaknar i morron ska vi mötas i vardagsrummet å leka med legot?"

Ibland är mina barn lätta att göra lyckliga.
Genom att låta vardagsrummet vara Legoland över natten å tills nästa dag! ;)
Å nig leker dom alltid.
Överallt! ;)

Tjoho, tjoho säger vi också åt att ingen annan drabbats av den kräksjuka som attackerade Viggo där i några timmar i onsdags morse.
I dag kan vi således bryta karantänen å utropa faran över! ;)

Vi ska väl i det stora hela inte spendera dagen någon annanstans än här hemma förvisso. Men jag måste också fixa en present som Leo ska ta med till ett kalas i morron.
Ett kalas jag för övrigt helt släppt tanke på, 10/10 kändes som långt in i framtiden tydligen, men fick klart för mej att det är just i morron så sent som i går. Typiskt mej när jag tror allt är under kontroll...!

I morron lördag ja.
Då ska Martin på höstens Tysklands-trip så jag å barnen är själva ytterligare en dag.
Eller ja, själva å själva, vi ska hänga med mamma som traditionen bjuder. ;)

Om barnen forsätter på sin vänskapliga bana är det inga bekymmer men jag känner ändå ett sting av oro över min trötthet å allt som ändå ska roddas.
Så himla korkat att oroas egentligen.
Men min hjärna fungerar inte särskilt logiskt theese days.

Å sömnen alltså.
Ett kapitel för sej.
Ett ofungerande sådant.
Antingen ligger jag vaken i timmar innan jag somnar eller somnar jag, sover någon timme för å sen ligga klarvaken mitt i natten.

I vilket fall.
Fredag är det med allt vad det innebär å vi ska nog kunna framkalla den där speciellt känslan av förväntan å lycka även denna veckan. ;)

Ha en bra dag.
Så hörs vi! ;)

Av Lisa - 8 oktober 2015 20:04

Är precis hemkommen från mötet på Leos förskola.
(Cyklade. Där av min något ruffiga uppsyn. :P)

Leo har dragit på sej en av Viggos gamla onepicear så han är till å med ännu sötare än vad som syns på bilden. <3

Å dom där två är med rätt gulliga där de ligger tycker jag! ;)

Nu blir det läggning av de små å sen ännu en suits-kväll i soffan! ;)

Fredag i morron.
Det är inte så dumt det precis! :)

Av Lisa - 8 oktober 2015 15:39

Rätt söta! :)

Av Lisa - 8 oktober 2015 14:01

Jag ska erkänna att jag bävade lite i går kväll inför det faktum att va hemma å isolerade med två till synes friska barn.
Ack så onödigt visade det sej för såhär har dagen sett ut:

Viggo å Leo har lekt å lekt å lekt tillsammans prick å precis hela dagen! <3
Inte ett bråk å knappt ett enda mamma-rop sen sju i morse! ;)
Hallelulija till det! :D

Vi har stått oss på vår brunch fram tills nu så jag ska strax fixa mellanmål å det är väl det mest ansträngande jag gör i dag.
Fixar mat alltså. ;)

Har tränat lite å dammat av gillestugan men i övrigt, bara tagit det lilla lugna. ;)

Ska på möte på dagis i kväll å fram tills dess håller jag tummarna för att lugnet å leken håller i sej! ;)

Av Lisa - 8 oktober 2015 09:46

Nä.
Jag har inte sovit tills nu.
Men jag låg i sängen till nio.
Riktigt skönt å mysigast av allt var å lyssna på barnen när de planerade å byggde sin legovärld(i hela vardagsrummet.)!

Ingen annan har börjat kräkas så det blir ren karantän-vabbning i dag å i morron.
Barnen är i en bra period vad det gäller att leka tillsammans så jag håller tummarna för att vi kommer ut på andra sidan med psyket i behåll. :)

Min plan är att försöka ta tillvara på extratiden med barnen å hemma å försöka vila lite jag med.
Men något litet projekt ska vi nog lyckas dra i gång med! ;)

Vi börjar med en rejäl brunch faktiskt som andra-frukost för grabbarna å första för mej. ;)

Ha en bra dag.
Vi hörs, räkna med det! :)

Av Lisa - 7 oktober 2015 21:26

Yoga blev dagens träning. ;)

Har ägnat en timme åt att inleda någon form av terapi-tjofjäs som pappa ska lära sej.
Jag ställer upp som försöksperson å förhoppningsvis lär jag mej också något på kuppen. ;)

Nu väntar soffan å kvällens dos av Suits! ;)

Kram å hej!

Av Lisa - 7 oktober 2015 19:09

Heja Sverige alltså. :)

Har ni sett? ;)

Som jag har lipat till veckans avsnitt.
Vilken lycka alltså.
Å vilka underbara människor!

Se det om ni inte gjort det!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards