Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lisa - 3 oktober 2015 14:57

Till halv elva var hela huset färdig dammat/dammsugat/moppat.
Extremt välbehövligt efter alldeles för lång tid av "punktstäd".
Skönt å äntligen kunna bocka av det ordentligt.

Vi har även varit en runda på tippen å ett par ärenden.

Sen dog min energi. :(

Har desperat försökt bomba mej själv med snabba kolhydrater i hopp om åtminstone någon liten flyktig energitopp eller sockerkick, men nä.
Är helt utmattad.

Har legat å blundat en stund här nu men det hjälper inget det heller. :(

Var uppe en runda å vinkade av Viggo som ska sova hos Maja i natt, å nu har jag lagt mej för å vila igen å tänker så göra tills Stina kommer.

Då forsätter jag å försöka med uppiggningsförsöken å på måndag är det jag som ringer å bokar in mej hos en doktor, för den här tröttheten måste ha en förklaring.

Tills dess kämpar jag på å försöker njuta av helgen bäst det går! ;)

Av Lisa - 3 oktober 2015 07:46

Här är vi uppe tidigt som vanligt! ;)

Har sovit oroligt å drömt en hel massa flumm, men det är ju mer regel än undantag den där osammanhängande sömnen så jag fokuserar min tacksamhet till andra saker.

Att en styck stor pojk satte sej hos mej till exempel. ;)

Lördag i dag.
Å jag tänker att vi tar dagen som den kommer faktiskt. ;)

Först ut blir förståss frukost följt av fotbollsträning, men sen har vi faktiskt inte bråttom med något. ;)

Hoppas ni får en fin dag så ska jag försöka kolla in lite frekvent här mellan varven. ;)

Kram å hej så länge! ;)

Av Lisa - 2 oktober 2015 20:08

Hösten är här. ;)

Irish coffe-säsongen är härmed inledd! ;)

Av Lisa - 2 oktober 2015 19:47

...Fredagsmys.

Middagen.
Beercanburger med klyftpotatis å ajvarsås.
;)
Hur det går å minska på kolhydraterna?
Bra tack.
På måndagar å tisdagar.
:P

Nu ska här bäddas ner barn å sen ska jag utmana koffein-känsligheten med lite kaffe å kanske något parti yatzy innan jag stupar i säng.
(å antagligen sover som en kratta. koffein-känslighet var det!).

Lediga helger. Finns det något bättre egentligen? ;)

Av Lisa - 2 oktober 2015 16:22

Veckans bästa dag(okej, nästnästa, söndagar är mina favoriter!) firas bäst med efterrätt! :)

Vitchokladmousse känns så passande i dag! ;)

Av Lisa - 2 oktober 2015 14:48

Peppen på den? :)

Så mycket att va glad över. ;)

Ett prima jobb med (fin-fina kollegor! <3)som man kunde kompa ut lite tidigare i från just denna soliga fredag. ;)
Helgen är här å vet ni vad?
Under dessa kommande två dagar ska jag tanka all energi jag bara kan få.
Tillsammans med mina underbara boys. ;)
(å systern på ett eller tio hörn. :P).

Fredagsrycket är gjort å middagen är någorlunda bestämd(beercan burgers med hemmagjord salsa! :P) så nu tänker jag blunda i en timme innan vi drar vill Ica å trängs lite. :)

Trevlig helg å kram på er! :)

Av Lisa - 2 oktober 2015 07:12

Om jag gör annat än å längtar efter helgen?
Det kan man undra va?

Jag är inte så anti vardagen som det kan verka.
Men jag tror alltid att helgen ska innebära vila å mirakel så att jag sen ska va piggare än nånsin.
;P

Låg kvar i sängen i en hel kvart efter klockan ringt i dag. Viggo kom å mös ner sej under mitt täcke nämligen.
Det händer inte så ofta att han vill kela nuförtiden så jag passade på. ;)

Klockan var ändå ställd så pass tidigt att jag även hunnit med den tilltänkta morronträningen å hinner sitta här å dricka kaffe en stund. ;)

Fredag i dag ja.
Vad ska ni äta?
Har fullkomlig idétorka.
(jämt eller vad?)
Har ni några roliga tips på något enkelt å fredagsmysigt att dela med er av? ;)

Har trots veckans idoga springande till Ica ingenting att rota fram ur gömmorna så vad vi än kommer på att äta(hjäääälp) så kommer jag behöva handla.
I dag igen.

Ha en fin dag.
Vi hörs! ;)

Av Lisa - 1 oktober 2015 21:01

Martin hade målat matbordet medan jag var å tränande å denna syn var vad jag möttes av när jag kom hem...

Ernst ville tydligen leva upp till sitt namn å sätta sin personliga prägel på köksbänken...!

Tack å lov fick vi bort varenda litet avtryck(även dem på golvet!)men det var nog i sista minuten..


Resten av kvällen ska jag spendera med å se på 100 codes å i morron, då är det ju fredag på riktigt! ;)
Det sitter fint efter den här veckan.
Tycker det stormat lite väl faktiskt.
Å önskar bara att det kunde bli lite lugnt nu framöver.

Hoppas ni haft en bra dag!
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards