Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Ungefär så.

Av Lisa - 27 november 2015 14:45



Jaha.
Läkarbesöket då.

Jag gick dit.
Förklarade att jag inte klarar att vända mitt psyke åt rätt håll ensam.
Fick remiss till psykolog.
Å sa som det var: "att helst vill jag ha medicin."

Min doktor jublade nästan faktiskt, menade att så många är rädda bara medicinering kommer på tal men att hon verkligen trodde jag kunde få hjälp på traven genom att just medicinera.

Så medicin fick jag.
Ssri, antidepressiva eller "uppiggande",
kalla det vad ni vill.
Psykpiller.

Som sagt.
Jag ville verkligen ha medicin själv.

Men.
Jag har legat sömnlös å funderat på det hela natten.

Medicin liksom..?!



 

Jag är ju en sucker för Quick-fix's å kanske är det dumt å ta denna "genvägen" när det finns andra vägar å gå..?
Kan jag, kanske ändå klara det här bara jag skärper mej?


Fast samtidigt har jag redan slösat för mycket tid.
Barnen är bara små nu så egentligen har jag inte någon till alls över att inte må mitt bästa på.
Å om jag får en kemisk skjuts kanske jag orkar jobba med mej själv, med alla verktyg jag faktiskt har å kan hantera å går till "botten med problemen"?

Det är ett svårt beslut ändå.
Det blir så definitivt "att man inte är som alla andra" om man medicinerar mot psykiska problem.

Jag vet att många med mej lider av utmattning å ångest å att det är helt okej.
Å jag har varit öppen med hur jag mår här å inför alla er som faktiskt tittar inom här dagligen.

Men.



Jag skäms ändå.

Extremt mycket.

Å den allra största skammen ligger i att jag gjort mej själv "sjuk".

Utan att egentligen ha en legitim "orsak" så jag jag låtit livet köra slut på mej.

Kanske om jag valt å prioriterat annorlunda så hade min familj sluppit lida så länge?


Så är läget för tillfället.

Jag ska ge medicin en chans å ett försök.

Övertala mej själv att jag är värd det.

Å hoppas det hjälper.



Å sen tar vi helg å struntar i hjärnspökena en stund! ;)





 
 
Ingen bild

Tilla

27 november 2015 19:27

Åh heja dig Lisa! Va bra gjort av dig, detta kommer du fixa galant! Mäktigt imponerad och facinerad att du bara tya med allt som du gör. Du är fantastik o ku ska du bara själv inse de, medicinerna kommer ge dig kraft och ork till att ta dig igenom detta o komma ut starkare än någonsin så du tya med dina huliganer😜 Hoppas du får en härlig helg!! Kram

Lisa

27 november 2015 21:26

Tusen tack snälla du!

 
Ingen bild

Min

28 november 2015 08:44

Släng skammen i väggen o acceptera att det kan bli obalans i signalsubstanser i hjärnan precis som i resten av vår kropp!
En hjälp på traven att ta SSRI ett tag. Bästa kombinationen att gå på samtal samtidigt.
Tycker du är stark som berättar o på så vis hjälper andra. Bästa sättet att få bort gamla fördomar.
En stor kram till dig från mig:-h

Lisa

28 november 2015 09:44

Tusen tusen tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards