Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 8 november 2015 09:44

I dag är jag å denna lilla kärlek hemma själva på förmiddagen.

Min tanke är å ta med honom på en liten överrasknings-utflykt till Blekinge exotiska värld.
Det var länge sen vi var där å som den reptilälskare han är tänker jag att det nog uppskattas. ;)

Steg faktiskt precis nyss upp ur sängen.
Har varit uppe å utfodrat barnet lite, tidigare, men stapplat tillbaka å somnat om igen.
En orolig sömn förvisso, men lite extra fick det bli i dag.

Vi ska strax fräsa bort en tur till Ica.
Köpa lite gott till frukost(bacon om ni frågar Leo, surdegsbröd om ni frågar mej. :P) å komplettera lite till söndagsmiddagen.
:D

Det är jag som bjuder i dag å det blir traditionellt så det förslår med slottsstek! ;)
Mamma å pappa kommer också, det är ju ändå Farsdag. ;)

Nu ska jag dricka upp kaffe å leta fram några efterrättskandidater här i gömmorna. ;)

Hörs senare! :)

Av Lisa - 7 november 2015 19:45

Vad hittar ni på denna lördag? ;)

Vi har träffat familjen Hofflander för första gången på typ fyra år. :)

Har kommit så mycket i mellan(exempelvis instabilt psyke, utmattning å smärre social fobi från min sida.) men i dag fick vi ju då äntligen i hop det. ;)
Vi fikade på en himla god daim-kladdkaka dagen till ära(men nästa gång lovar jag bjuda på mat med. ;)) å satt i vår "loungehörna" å pratade i fyra timmar medan barnen lekte järnet. :D

Tack för i dag hörrni.
Ses snart(?!) igen hoppas jag. ;)

Helt ärligt är jag väl inte världens socialaste för tillfället för energin inte riktigt räcker till umgänge så jag får erkänna att trots att vi bara suttit å hat trevligt är jag supertrött nu.

Har fixat det sista med packning å grejs inför cupen i morron å ska strax bädda ner barnen här.

Sen blir det ryggläge i soffan för resten av den här lördagen! :)

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 7 november 2015 12:13

Laidbacktraining kan vi kalla det. :)
Vi testar utrustningen å improviserar helt vilt.
Men tränat blir det.
:D

Överkropp å avlutande (å as-jobbiga!) löp-intervaller! :)

Av Lisa - 7 november 2015 08:53

Här sitter jag med mitt kaffe. :)

Lördagen är här igen.
Ingen fotboll i dag(cup hela dagen i morron i stället..) så vi tar det lite lugnare än vanlig. ;)

Dagen i dag bjuder på en tur till gymmet med Stina vid tio å i eftermiddag får vi fikagäster. ;)
Där i mellan ska vi väl dona å olika å fix som sej bör. ;)

Nu kallar frukostbordet! ;)
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 6 november 2015 20:59

Avslutar bloggdagen med en lite bild på the drink of the day.

Fick ett sug efter den fläderlikör pappa bjöd på förra helgen.
Den finns inte i min ägo(än. :P) men det här är ett försök till att efterlikna med hjälp av Hallands fläder, socker(sockerlag hade nog varit å föredra dock. :P), citron å is.

Ganska hyfsat substitut till the real deal ändå. ;)

Å när vi ändå snackar dryck kan jag berätta att vi testa denna i dag:

Hallonöl från brygghus 19.
Riktigt kul tycker jag. :)

Nu får ni ha en fortsatt bra fredag!

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 6 november 2015 20:08

Fredagskonceptet var det.
En massa nytt i kväll å en massa gott. :)

Heta räkor med "smördegskex".
Entrecote med polenta å chimichurri.
Snabb tiramisu.
(finns här på bloggen under glutenfritt och efterrätter. :P)

Det ska medges att jag var rejält skeptisk över att rätten inte innehöll någon sås.
Men vet ni?
Det gjorde ingenting! :D
Köttet var världs(unna er det hörrni. ICAs chark!
Rekommenderas. ;)) å det blev verkligen perfekt grillat/stekt. ;)
Polenta var en helt ny bekantskap här i mitt kök å även den får tummarna upp.
Gott å inte alls så meckigt som jag trott. ;)

Polenta till ca 4 personer,
Koka upp 6 dl vatten med en skvätt olivolja.
Rör i 2 1/2 dl polentagryn å salta å koka i hop till en gröt under omrörning(går ganska fort!).
Olja en form å häll i gröten.
Låt den stelna.

Skär i lagoma bitar(mina var inte så snygga precis. :P) å stek/grilla tills bitarna fått lite färg. ;)

Servera som tillbehör till lite vad som helst. ;)

Så.
Första utlåtandet.
Fredagskonceptet.
En toppenidé! ;)

Av Lisa - 6 november 2015 15:47

Hur många sånna här bilder har jag publicerat genom åren tros? :P

Jojjomensan.
Jag följer rutinen.
Sminket är avtvättat, min älskade ögonkräm är insmetad å pyjamasbyxor+ulltofflorna är på! :)

Det är helt galet mörkt å ruggigt så jag har tänt upp ljusen här å tänker på allvar inleda kampanjen "det-är-dags-för-ljusslingor-ute" så fort han som ansvarar för det monterandet kommer hem från arbetet! :P

Inte alls lika trivsam arbetsdag i dag men nu är det slut så ingen mening å älta. :P
Men det känns prima med helg nu måste jag säga! :)

Fredagsmenyn är spikad till en förrätt med smördeg(aldrig testat glutenfri..) å en huvudrätt bestående av entrecote från ICAs charkdisk med polenta(aldrig gjort innan. :P) å chimichurri å till dessert blir det glutenfri tiramisu! :)
Alla recepten kommer från AlltOmMat, helt enligt nya fredagskonceptet! ;)

Innan jag drar i gång i köket blir det dock en liten stunds vila här i fåtöljhörnet.

Hörs om en stund! ;)

Av Lisa - 6 november 2015 07:23

En halvtimme på gymmet inledde denna dag.

3 sega kilometrar på löpbandet å lite tabator fick jag i hop på den stunden. ;)

Känner mej taggad inför dagen å gjorde ett försök till å se lite mindre tråkig ut än vanlig.
Gick väl sådär får jag erkänna, men man kan inte mer än försöka. ;P


Nu ska vi pallra oss i väg.
Ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards