Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Lisa - 1 januari 2016 21:42

Nån kom å tog över min soffa här.

På riktigt. Ser ni hur intryckt jag ligger?!

Livet med katt.
I ett nötskal.

:D

Av Lisa - 1 januari 2016 21:01

Det här med att ha årets slöaste dag på en fredag är ju briljant.
Det blir liksom ännu mer okej å lättare å göra ingenting när man har två lediga dagar till framför sej! ;)

Orkar inte ens tänka på hur få timmar jag sovit i natt å är sannerligen trött.

Ska försöka hålla mej vaken genom premiären av nya Beck-filmen.
Sen.
Sova! :)

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 1 januari 2016 17:07

Japp.

Jag älskar ju som bekant nyårslöften å avlägger nya varje år.
I början av året funderar jag på vad som kan förbättras å jag har lovat allt från klassikerna om vikt å kost å sånt till å hålla mer ordning å att sluta vara trött.
Alla med varierande lyckanden.
:D

Då var det dags å lova något inför det kommande året.

Eller ja, årets löfte är snarare en utmaning än något annat å handlar om det här:

Min tanke å idé eller löfte om ni så vill inför 2016 går ut på att hantera familjens inköp av mat mer ekonomiskt.

Mer exakt är planen att ha mer koll på reklamblad å dylikt i flera olika butiker å att göra veckomenyer å middagar ut efter vad som finns hemma eller vad som finns på erbjudande.

I det långa loppet hoppas jag spara både tid å pengar på att faktiskt koncentrera mej å inte bara handla på måfå eller impuls! ;)





Hur har ni det där ute?

Avlägger ni nyårslöften?
Brukar ni klara att hålla dem?

Av Lisa - 1 januari 2016 12:53

Hittade en passande tavla på Fydkällaren när jag handlade till dukningen i går.
Å ett litet gräs på torget! ;)

Det hände en hel del roligt å härligt 2015.
Jag var toastmadame på två bröllop, överlevde min 30årsdag(å fick väldens bästa fest!) å min lilla favvis-bebis såg dagens ljus. ;)
Men överlag måste jag säga att just 2015 inte går till historien som något vidare bra år.
Men.
Det var det å jag har tagit tag i mycket å kommit långt jämfört med ett år sen å nu kan det bara bli bättre å bättre.


Infirandet av det nya året blev ganska dåligt dokumenterat, men varmrätten å efterrätten fick jag på bild. ;)

Allt var magiskt gott å bäst av allt blev det massor över att kalas på i dag. ;)

I dag har vi en typisk nyårsdag, brunch å sen lugnast möjliga skärmhäng! :)
Viggo å Alva ligger i vår säng å kollar på film, Martin å Daniel spelar FIFA medan jag, Stina å Leo spelar mario. ;)

Som sej bör ska nyårslöften sammanställas under dagen å jag är galet sugen på å dra å träna lite.(helt sant. men jag orkar förmodligen inte! :P)

Ingen stress med något är dagens motto å vi hörs senare!
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 1 januari 2016 10:11

Gomorron å gott nytt! ;)

Jag mår oförskämt bra såhär på årets första dag om än lite matt av alldeles för få sömntimmar.
:)

Vi hade en bra nyårsafton med underbar mat, barn som höll ut till över tolvslaget å härlig stämning! ;)


Nu ska frukosten dukas fram till oss å våra nattgäster! ;)

Vi hörs igen sen! :)

Av Lisa - 1 januari 2016 00:22

Välkommen 2016! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards