Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Lisa - 5 januari 2016 22:42

Här ligger det som ni ser en pojke å sover.

Bara en ja.
Den yngre tjurade i hop för han inte fick ligga på min sida å med mina kuddar å mitt täcke å däckade med huvudet under det egna täcket i den egna sängen vägrandes att ens säga gonatt.
Så mycket för det mysiga.
Jag är tacksam att Viggo ligger här åtminstone, så jag inte känner mej helt ensam. <3

Stina körde förresten helt nyss. Bortsett från middagen vi åt så har all tid hon var här ägnats åt att spela Mario. ;P

Nu har jag krupit ner å ska slå på lite Leilas mat på play å hoppas jag slumrar till fort. ;)

I morron är jag ledig. Första dagen av fem! :D
Jag brukar sällan unna mej extra ledigt(jo jag har ju redan visst privilegium å är ledig röda dagar..) men det har aldrig känts så bra som nu när jag slog till på lyxen! ;)
Fem lediga dagar som är helt oplanerade. Fatta vad skönt? ;)


Kram å gonatt nu.
Ses i morron! ;)

Av Lisa - 5 januari 2016 20:20

Martin är i väg över natten i natt.
Det händer typ en gång vartannat år å jag måste erkänna att jag avskyr det.

Denna gången har jag dock tänkt till.
Dvs bjudit Stina på middag å tv-spelsmaraton! ;)

(Alla borde ha en syster. <3)

Å så har jag bett barnen dela säng med mej. :D
Något de gladeligen nappade på! ;)


Av Lisa - 5 januari 2016 16:37

Min egen lilla Ernst aka Viggo har sytt en påse till mina lurar! ;)

Så himla bra. <3

Av Lisa - 5 januari 2016 14:08

Vi var lite extra på jobbet så jag slängde in en impuls-föräldrardag å är nu ledig i fem dagar! :)

Det firar jag med att inviga nya lurarna på gymmet å sen bada tunna hos M å P! ;)

Inte så dumt det inte! ;)

Av Lisa - 5 januari 2016 12:30

Tror jag publicerat detta receptet innan, men jag gör det igen för det är så himla användbart å funkar som tillbehör till det mest, innehåller få kolhydrater samt blir gott att värma i matlådan. ;)

Blomkålsgratäng.
Förkoka blomkål i ca 10 minuter.
Lägg den i en ugnsform, lägg strimlad purjolök ovanpå å blanda i hop grädde(ca 2 dl till en stor form) med riven ost, vitlök, salt å peppar å två äggulor(behöver man inte, men jag inbillar mej i allafall att det bli fluffigare med. :P)
Toppa med lite riven ost å gratinera i 15-20 minuter! ;)

Just i dag ska jag äta kycklingbiffar å aioli till.
Recepten på det kommer också framöver till er som önskar! ;)

Av Lisa - 5 januari 2016 10:30

Dessa biffar var ett av mina bidrag till julbordet tillsammans med Martins sida av släkten.

Är helt ny på att laga vegetariskt eller då vegansk mat, men dessa biffarna blev riktigt bra å kan säkerligen varieras i smaksättning eller tillagas med quinoa om man vill få ner kolhydraterna i dem också! ;)

Man börjar med att koka 1,5 dl råris i vatten med en halv grönsaks-buljongtärning.
Under tiden riset kokar fräses en gul lök mjuk i olivolja
Sen mixas riset i hop med löken, 1,5 dl majs, 1,5 dl gröna ärtor å salt å peppar.
(här är det fritt fram med kryddningen, chili, vitlök, paprikapulver, grönpeppar eller vad ni gillar. ;))

Blanda i ströbröd tills smeten är fast nog att forma till biffar.

Stek på medelvärme i olja.
Ganska länge på varje sida innan man vänder så håller dom i hop.

Av Lisa - 5 januari 2016 07:45

Halv sex början en väckarklocka på Leos rum spela sin melodi å väckte hela familjen.
Jag somnade om en stund faktiskt, men var såklart dödstrött när det var dags å gå upp på riktigt.
Nu känns jag piggare igen tack å lov! ;)

Vi såg två avsnitt av How to get away with murder i går.
Hade lite svårt å hänga med, men avsnitten flög förbi så det var verkligen inte dåligt. :)
Tyvärr ska Martin sova borta i natt så just i kväll får jag roa mej med annat.
Kanske kan jag hitta The imitation game nånstans till å med..?

Vi gjorde klart vår gemensamma priolista i går.
Där står både Leos rum å lekrummet.
Är på jakt efter ljusslingor till båda dessa, nån som vet vart de har snygga till bra pris?(
(kanske rear dom nånstans nu? Annars får det bli en tur till Karlssons i bräknehoby! ;)).


Nu måste jag sticka, men jag har förberett två recept åt er under dagen så det inte blir så glest mellan inläggen när jag är på jobbet! ;)

Hörs sen!
Kram å hej! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards