Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Lisa - 15 januari 2016 19:58

Minstingen gav sej å joinade ändå. ;P

Tur han inte är trött va? ;)

Nu ska jag hämta mej lite vin i ett försök att göra nästa program lite roligare! :P

Av Lisa - 15 januari 2016 19:40

Middagen med recept från "Fredagagourmet ur AlltOmMat!"

Jättedålig bild ser jag nu, men det var supergott! <3
Den mest lyckade lax jag nånsin lagat tror jag å en krämig risotto till det!
Ingen sås(nästan panik på den!) men det saknades inte alls! ;)


Nu inleder vi tv-kvällen med wild kids(världsbra!) följt av Fångarna på fortet(absolut inte världsbra!) tillsammans med Viggo.

Leo har fredags-surat i hop totalt å sitter på övergången å vägrar hänga med oss andra å han är så envis å långsint(sen att ingen gjort honom något struntar han tydligen i..)
Sorgligt, då han verkligen hade älskat wild kids..

Ha en fin kväll hörrni.
Å trevlig helg! ;)

Av Lisa - 15 januari 2016 15:04

Appråpå dagens
tidsinställda inlägg...

Såhär har jag sett ut på jobbet i dag.
Luvan uppe å en filt lindad runt mej...
Det må va iskallt ute, men det här är ju löjligt!
Längtar ännu mer efter mitt fredags-löp nu, om inte annat för att få upp lite värme. :P


Martin är på ingång här å han å barnen ska köra å proviantera inför morrondagens utflykt medan jag är på gymmet.
Så kan vi alla ta helg i lugn å ro sen! ;)

Jag å Martin ska ju ha lite date-night med lax å risotto å kaffe-glass(som jag ska svänga i hop strax. :P) å så ska vi kolla på Fångarna på fortet hela gänget å bara chilla! ;)

Så.
Låt helgen börja.
Vi hörs sen.
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 15 januari 2016 11:00

Alltså.
Ni vet hur jag tjatar om att jag fryser jämt.
Inne, ute, på dagarna å på nätterna.

Beklagade mej på jobbet å fick frågan om vad jag har för täcke i sängen.
Jag har jämt varit varm innan så svaret på den frågan är "typ det tunnaste som finns."

Så.
Nytt täcke.
Har lite svårt för dun.
Tycker det blir så ojämnt efter ett tag..?!
Eller det är en kvalitésfråga kanske?! Såg att det fanns för en mindre förmögenhet på Sleepo http://bfy.nu/se/XW9 tex...

Detta
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90271515/
från Ikea marknadsförs som extra varmt å har ett mer rimligt pris(499) men jag vet inte..?

Har ni några tips eller idéer på det här området?
Vad har ni för täcken?

Av Lisa - 15 januari 2016 07:22

Här är läget under kontroll än så länge.
Barn är påklädda å matade å vi hinner till å med sitta ner lite innan det är dags å åka. ;)

(Rynkorna runt ögonen forsätter föröka sej för varje dag som går. :(
I år bli jag 31, men vill verkligen inte bli gammal!)

Fredag i dag.
Som innebär att jag inom några timmar tagit mej igenom en full arbetsvecka. Å det utan att känna total utmattning. Nu har jag haft lyxen att slippa alla hämtningar å lämningar å sånt, men ändå. ;)

Har troligtvis medicinen å tacka för det med.
På tal om det har jag telefontid med doktorn i dag, å som det känns just nu kan just det här med medicinering va det bästa jag gjort! :D
Det är svårt å beskriva, men för första gången på nästan 10 år känner jag mej som jag.
Det handlar inte om avtrubbning eller nerdrogning utan mer om ett (kemiskt) lugn jag inte lyckats uppbringa utan hjälp.

I vilket fall.

Fredag.
Alltid skönt å faktiskt ännu lite skönare när veckan har varit bra! ;)

Vi har en fullplanerad helg som ska inledas med lite löpning(längtar!) å middag enligt fredagskonceptet! ;)

Vi hörs sen!
Kram å hej! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards