Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Lisa - 25 januari 2016 19:48

Hur man handskas med måndagsångest?

Man badar skåll-varmt skumbad å spelar pingu-spelet med det här lilla lyckopillret! ;)

Å slår till på det där nagellacksmålandet man yrat om i nära på en evighet men "inte haft tid med".
:D

Om bara den där katarren kunde ge sej med så man blir människa igen fysiskt också.

Av Lisa - 25 januari 2016 18:20

En tillstymmelse av måndagsångesten jag levt med hela hösten gör sej påmind.

Jag kan fortfarande inte äta ordentligt å både vill å måste göra grejer som inte riktigt hinns med.

Har svårt å fokusera å stressen har tagit över en aning.
Känner mej orolig å kan inte avsluta någonting.


Hade behövt lite träning för å fokusera men har varken kroppen eller tiden på min sida där å testar med en varm dusch i stället.

Ett djupt andetag å återta kontrollen.
Lättare än nånsin men ändå svårt än.

Av Lisa - 25 januari 2016 16:42

Sookie håller span! ;)

Av Lisa - 25 januari 2016 13:22

Jag må va bra på å shoppa, men det är sällan prioriterar mej själv.

Snålar tills det är absolut nödvändigt.
Som nu.
Sista paret svarta jeans(med typ 6 år på nacken..!) har spruckit.

Ni får se de nya sen förståss! ;)

Hoppas de ska bli starten på en förändring bort från den eviga slapp-stilen! :)

Mer om det målet i kväll också.

Nu ska jag jobba mina sista timmar! ;)

Hej så länge! ;)

Av Lisa - 25 januari 2016 07:04

Forfarande ont.
J*vla magkatarr! :(
Skulle behöva er hjälp med ett par frågor.

Ska man gå till doktorn
eller "läker" det av sej självt?
Vad ska man äta för medicin å behöver jag göra det för alltid nu?
Ska man undvika kaffe av fler orsaker att det är plågsamt?(står när man googlar att kostvanor inte påverkar?)
Kan man äta något som "dämpar"?
Kommer jag behöva va försiktig
med vin å kaffe å sånt för all framtid?

Somnade som en stock vid tio i går trots min alldeles för lång tupplur där på eftermiddag.
Skönt. Men jag önskar helgen hade varat in en dag till ändå. ;)

Nu ska jag verkligen inte pipa då jag har en ytterst kort arbetsvecka å en semestertrip framför mej. Men det är så tröttsamt å ha ont. :/

Måndagen innebär förrutom det vanlig den tid hos psykolog som jag fick remiss till när jag var hos doktorn.(snacka om att väntetiden är maximal. 3 månader senare liksom...)
Ska bli intressant, men medicinen hjälper ju så pass bra hittills så det känns lite osannolikt att det ska "hjälpa" mer, om ni förstår hur jag menar..?

I vilket fall.
Så är läget här i dag.

Nu ska jag ta tag i den här dagen ordentligt.
Vi hörs lite senare.
Kram å hej! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards