Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Lisa - 27 januari 2016 18:37

Förra veckans förvaringsutmaning hos http://forvaringsdrottningen.com var ett rensa i "pappershögen".
Jag hade inte riktigt tid med ett större projekt(finns en hel del papper här annars, men det var ändå inte hyperlänge sen jag slängde en massa bråte från 2006..) men jag gav mej i kast med ett rens bland "papper".
I min plånbok.

Där fanns gamla Visakort å kvitton å rabatt-checkar som gått ut.
Välbehövligt å städa där med andra ord! ;)


Här är det en helt vanlig onsdag.
Vi körde å hälsade på Emelie å Astrid å Adrian en stund direkt efter hämtningen å sen var vi på Ica å köpte morrondagens "bil-godis". ;)
Resten av provianteringen ska jag å Leo avverka i morron förmiddag å packningen likaså! ;)

Just nu barnen envisas med att spela mario tillsammans i källaren.
Varför vet jag inte för jag hör ända upp hur de bråkar med varandra..?!

Ska snart tvinga in Leo i duschen
(Ja tvinga. Vem vill göra det när man vet att det innebär "snart-läggdags")
så kanske här kan bli lite lugnt sen? :)


Resten av kvällen kommer bestå av lite lättare träning för min del å sen Sveriges mästerkock förståss! ;)

Vi hörs säkerligen nån mer gång.
Hej så länge! ;)

Av Lisa - 27 januari 2016 14:33

*vettskrämd emoji*

Nästan mer mjölk än själva kaffet.
Det måste väl funka va?
Det måste funka.
Helt enkelt.

Av Lisa - 27 januari 2016 11:30

Jag har ju tipsat er om min favorit-trosor innan.

Men om nån missade(eller valde att inte fördjupa sej i mina underklädsvanor :P) så visar jag dom igen här.

 

Dom heter Dolly å säljs 3 för 169 på Twilfit.

Nu finns det ju tyvärr inte någon twilfit-butik i Karlshamn, å portot på sidan går på lika mycket som ett extra par trosor så där snålar jag ur.


Men min underkläderslåda behöver påfyllning, så de två senaste måndagarna har jag försökt mej på att köpa underkläder här i stan.

Det har gått käpprätt å skogen kan jag meddela för både de jag chansade på på Cubus å Lindex var på tok för små näär jag väl kom hem.

(Synd för just Cubus har 25 på alla underkläder nu)

De såg normalstora ut i butikerna men försvann bland valkarna på. :P


Jag är på jakt efter några "roligare" å snygga men inte minimla.

Har ni några optimala kandidater?

Tips mottages tacksamt, åtminstone fram tills jag tar mej till en stad där jag kan köpa mina favorier. :D


Av Lisa - 27 januari 2016 10:00

Jojjomensan.

Jag slog på stort å köpte nya jeans.

Efter era tips blev det Jegging Jane från Cubus.


 


 


Jag hoppas jag ska bli nöjd med dem.

Midjan är inte av allra högsta modell men de kostade bara 299 så det är värt ett försök tycker jag. :)

Jag köpte gråa men kan tänka mej svarta också om jag trivs med dem. :D


Av Lisa - 27 januari 2016 07:09

Gick å la mej strax efter nio med värmd vetekudde å pläd ovanpå tjocktäcket för å inte frysa.
Slocknade omgående.
Var nog tröttare än jag fattat efter den jobbiga natten å kaffedetoxen...:P

Jag håller mej för övrigt borta från både kaffe å stark mat även i dag å hoppas det ska hjälpa...

Sista jobbdagen för veckan i dag.
Onsdag är lika med bad å det är aldrig fel tycker jag! ;)

I kväll ska vi shoppa lite färdkost till barnen(resten handlar jag nog i morron..) å sen blir det antagligen ett litet stopp på gymmet innan jag bäddar ner mej på soffan igen. :)

I dag kommer det fler inlägg under dagen, så kika in! ;)

Kram å hej! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards