Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Lisa - 1 februari 2016 21:05

Jahapp.
1 februari å Viggo'n kom hem från pingisen å kräktes.

Om han blivit smittad i helgen(Jimmie blev dålig första natten) eller i skolan i dag(flertalet som gått hem under dagen) låter jag va osagt, men årets första vab är ett faktum.

Martin ska ju börja på nytt i morgon så det faller på min lott å stanna hemma å trösta å hålla karantän.

Själva sjukan verkar lindrig so far.
Han kräktes bra en gång å sover gott nu.
Hoppas det förblir så väl att vi andra slipper undan.

Så var det med den saken.

Vi hörs i morgon. <3

Av Lisa - 1 februari 2016 18:19

Lämnade in min telefon för felsök i dag.

 

Håller tummarna att den är lättlagad å snart tillbaka i min ägo.

Tro det eller ej, men jag överlever utan både social medier å bloggen under dagtid å när jag inte är hemma, men allt annat, å då framför allt min bank-app är det en anigens mer nervigt att inte ha tillgängligt fort....

Dessutom insåg jag just att jag bara har en massa gamla nummer i i telefonboken som var sparad i mitt sim, så de som jag använder i nutid är ju lagrade i telefonen. :(


Måndag jag å jag å Leo är hemma själva.

Han har bädda ner sej under ett täcke på en dyna i vardagsrummet å kolla mario-filmer på youtube medan jag bloggar lite från datorn här.


Ska snart masa mej ner i duschen(nix, inte frisk nog för träning. :() men först måste jag ju knåpa ner ett par rader till er. :D


Tanken slog mej just hur bra jag mår.

Måndagar har varit så tunga, å vardagen i stort för den delen, men nu finns det ork efter jobbet å allt motstånd jag har känt som gjort allt så tungt är praktiskt taget helt borta.

Att jag skule svara så himla, himla bra på medicinen, vem kunde tro det?

Jag har sagt det innan, men det tål å sägas igen: jag känner mej som jag igen.

Å det bir mer å mer uppenbart hur länge sen det faktiskt var jag kände mej såhär "vanlig".

Ingen anledning att va bitter över slösad tid dock, men blicka framåt, det är det sannerligen lönt å göra nuförtiden. :D


Jag har som jag tidigare svamlat om en plan för mej själv för 2016 på det mera ytliga å materiella planet, men det får ni vänta ännu ett par dagar att läsa detaljerna om tänker jag. :)


I vilket fall.

Hej på er därute. (besöksrekord hela helgen för övrigt. <3)   

Lämna gärna en liten rad i förbifarten så lovar jag att uppdatera er med allt jag planerar så fort jag har mera tid. :)





Av Lisa - 1 februari 2016 16:12

Nytt hårband.
Nytt nagellack.

Å nytt jobb för världens bästa man! <3


Å samma gamla vanliga måndags-stress innan pingisen! ;)

Av Lisa - 1 februari 2016 06:49

Tillbaka till vardagen full med ny energi! :)

Det enda mission jag har för dagen är å läxan in min mobil i hopp om att den kan räddas!

Önskar jag orkade träna, men får vänts ut förkylningen en dag till i allafall.

Ha en bra dag! :)
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards