Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Lisa - 2 februari 2016 20:21

Hur magsjuka plus feber ser ut?

Leo däckade vid halv sex å vaknade å mådde illa han med för en stund sen.
Förhoppningsvis har dagens sömn gett med styrka nog att mäkta med en vak-natt till m det skulle behövas...

Ja.
Vad kan man säga?
Överjävligt å se dom små lida å inte precis enklare att va så kass själv...

Snart natt nu dock.
Å å en ny dag i morron att bli friskare på...

Av Lisa - 2 februari 2016 15:02

Jotack.den där lindriga varianten av magsjuka jag önskade?
Hände aldrig.
Runt var tjugonde minut hela natten ha Viggo ropat: "mamma! Jag måste kräkas" å så har vi rusat upp.
Vid halv tre drog det dessutom igång för min del också så mitt tillstånd denna tisdag beskrivs bäst som: vrak.



Vi har legat i dubbel-sängen hela dagen med en piggare Leo i mitten å jämrat oss å sovit å försökt peta i oss vätska allt efter som.
Å här stannar vi resten av dagen med å längtar tills vi är på andra sidan av den här skiten...


Av Lisa - 2 februari 2016 11:00

Vilket barn(eller vuxen för den delen. :P) gillar inte våfflor?


Å vet ni hur enkelt det är att göra själv?

Mycket smidigare än att ha köpepulver så det räcker tycker jag. :D


Det här är mitt bästa recept, som räcker precis lagom till två barn å kanske en kompis med om de inte är för hungriga. :D


 

Rör i hop de torra ingredienserna å smält smöret.

Vispa ner smör, mjölk å ägg.


Grädda gyllene. :D

Klart. :P



Av Lisa - 2 februari 2016 08:07

Leo tar hand om oss i dag.

Fy fan vilken natt... :(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards